Min bror har utfört sexuella övergrepp
Vet inte vart jag ska börja!
Min store bror utförde sexuella övergrepp mot mig när jag var 9 och 14 år gammal. Hade förträngt de första, men valt att inte berätta det andra. När jag var 19år så berättade han för mamma om det första och hon pratade med mig. Vi löste det eller pratade i alla fall och sen gick jag i terapi. Nu i veckan ca fyra år senare så får vi i familjen veta att han förgripit sig på vår kontakt tjej som mina föräldrar hade genom sociala. Det var grövre övergrepp än vad han gjort mot mig. Nu är jag helt knäckt och vet inte hur jag ska reagera. Han har erkänt och gått till polisen och erkänt att han gjort övergrepp mot tjejen som är 10 år yngre än honom. Jag och min man har brutit helt med min bror nu och fattar inte att han kunde vara så sjuk i huvudet. Vad ska man säga och det far en massa tankar genom huvudet. Tänk om jag också är sjuk vi är ju helsyskon. Varför anmälde jag inte för fyra år sedan? Vad kan jag vara för stöd mot tjejen som är 15år nu så att hon får det stöd hon behöver. Hur ska man gå vidare? Vilka ska man berätta för. Berättade alldeles nyss för vår pappa som jag inte bott med men som min bror är uppväxt med. Han blev så klart chockad och var lite svår att prata med, men kände att han behövde veta. Vi har inte så bra relation´, Men det gick försvånansvärt bra.
Jag behöver bara någon att bolla med! Plus att jag och min man ska föda vårat första barn när som hellt. Orkar inte med sånt här nu! Tappade helt plötsligt insprationen att få en förlossning nu!