• Empo

aberela mot acne?

Någon som haft det?

Mitt problem är att när jag använder krämen blir jag så torr, så torr. Huden liksom 'rinner' av mig och det ser verkligen hemskt ut. Men samtidigt får jag ju inte smörja in mig med någon fet kräm som lindrar det, eftersom det förvärrar acnen.
    Ond cirkel på något sätt. Måste ha den tills vidare, kommer jag alltid gå omkring att se så här taskig ut i ansiktet?
    Någon som vet, har råd eller tips tar jag MER än gärna emot det.

Kramar

• Svar på tråden aberela mot acne?
  • Empo

Det är så illa alltså..

Mitt problem är inte att jag har finnar så, utan mer 'knotter' som egentligen inte syns när jag har smink, samt en viss rodnad som tydligen är acne men som heller inte syns med smink.
    Förstår ni vad jag menar? :)
    Jag blev iaf helt chockad när hudläkaren berättade det, eftersom jag har en (riktig) finne per år typ.
    Men men, nu är det som det är.
    Ska kila iväg till stan imorgon och köpa propyless.
    Någon som vill berätta mer om den?

Jag har fått denna eftersom läkaren sa att jag skulle ha den. Första gången som sagt, så jag har bara hunnit med en i denna djungel Men vi får väl se vad jag hittar på.

Hur länge ska man egentligen använda det?
    Och när jag blir bra, vad händer då?

Tack för era svar. Uppskattar det verkligen.

• Empo

Alltså, knottret är acknen, men det blir inte vanliga hederliga finnar så att säga. Dom är inte röda heller. Så det är något jag kan andas ut för iaf :)

Hur kommer det sig att du är så kunnig?

Vad tycker du att jag ska be läkaren om? Kanske svårt att säga, men säg något som är relativt starkt men inte gör mig så fruktansvärt torr?
    Vill ärligt talat inte ens visa mig ute bland folk just nu..

• Empo

Ja, där ser man!
    Duktig var du iaf :)
    Har sparat dina tips och ska ha det framför mig imorgon då jag ringer till min hudläkare.. :p

Men tabletter? Vad kan du säga om det?
    Hur länge tar det innan man ser skillnad?
    Slipper man 'torrheten'?
    Hur länge måste man använda det?
    Biverkningar?

Jätte tacksam för svar

• Empo

Vi får väl se om jag blev nå klokare

Men ska def. höra om tablettform! Vet dock inte om jag har så pass mycket att han tycker det är lämpligt?

Grejen var den att jag har psoriasis sedan 6-års ålder och bokade tid hos min hudläkare då jag trodde att jag fått pso. i ansiktet. Men direkt jag klev in och berättade mitt 'bekymmer' sa han att jag hade en acnesjukdom. Resterande ord lyssnade jag inte så mykcet på för att jag var så chockad (men lättad).
    Så ja, han sa iaf att jag skulle höra av mig om den inte kändes bra, vilket jag också ska göra.

Jätte tack för din hjälp!

• Empo

Ringde aldrig idag, utan har ist varit och köpt denna propyless som jag först tänkte pröva.

Pratade dock med min vän som har sedan tidigt tonår varit extremt drabbad av acne och hon tyckte ej att jag skulle ta tabletter. Och eftersom jag knappt har finnar och heller inte är svårt 'sjuk' så trodde hon inte ens jag skulle få lov från läkaren när det innebär så mycket 'risker' och prover innan.

Dock gav mamma mig denna Finacea idag faktiskt, eftersom hon själv har rosea (eller hur det då stavas..)
    Men jag vet inte, vilken tyckte du var bättre?
    Aberela eller finacea?
    För/nackdelar med finacea?

Åh, hoppas det blir någon skillnad!
    En vecka efter starten, men ser ingen skillnad..Bara torr hud :/

• Empo

Åh, tackar för ditt svar!
    Ska testa ditt tips dessutom, brukar smörja mig direkt efter jag tvättat av mig sminket. Supertack

• Empo

Men denna finacea, fungerar den även för acne då?
    Hur använder man den? Samma sätt som aberela eller?
    Du kanske borde bli hudläkare själv?

• Empo

För min psoriasis går jag dit 1 gång vart 4:de år.
    Så nej, hänger väl inte där precis :)

Näe, hörde också att man inte skulle ta tablettkuren om man funderar på barn...

Svar på tråden aberela mot acne?