Blod är tjockare än vatten?
Bråkade med min pappa igår om en relativt oviktig sak. Min biologiska mamma dog när jag var fem och när pappa sedan träffade en annan blev hon precis som en mamma för mig och mina syskon, jag tror inte att jag skulle kunna älska henne mer om hon var min biologiska mamma. Hon har alltid ställt upp för oss, extra mycket nu sen jag fick barn själv och det har aldrig verit tal om något annat än att hon ÄR våran mamma.
MEN, igår sa min pappa att han tyckte att vi borde välja honom före henne eftersom blod är tjockare än vatten. Till saken hör att de separerade för två år sedan pga att han var otrogen o ljög, inte bara för henne utan också för oss, sina barn, han skötte det hela på ett mycket osmidigt sätt och hela familjen mådde väldigt dåligt. Han har aldrig någonsin erkännt att han kan ha gjort oss andra illa utan han tycker att han inte gjort något fel.
Men helt ärligt, det är min mamma som har uppfostrat oss mest och det är hon som ALLTID ställer upp, betyder inte blod väldigt lite då?
Jag är så arg på honom att jag inte vet vad jag ska ta mig till. Tycker inte att han har rätt att ställa krav på oss när han har satt sig i siyuationen själv.
har jag fel?