• hontas

En fråga om vällingvärmare

När min son var liten och drack välling (10år sedan nu) så hade jag en vällingvärmare som stod bredvid sängen hela natten och det var var bara att ta den när han vaknade. Det var så himla smidigt.
    I dag så slås vällingvärmaren av när den är klar och sen förlorar den värmen efter ett tag.
    Det finns ett läge på den där den kan stå och hålla värmen men så ska den stå max en timme tydligen.
    Är det nya rön i dag gällande bakterierisker och så?
    Har tvillingar och köpte två stycken för att underlätta på natten, för när de vaknar och skriker hysteriskt så vaknar oftast den andra med och så är det full rulle. Då gäller det att vara grymt snabb med maten. Men när jag läste bruksanvisningen på värmarna så förstod jag att de inte alls fungerar på samma sätt i dag som för tio år sedan. Är det så farligt att låta den stå varm hela natten?

97,99,2*06
  • Svar på tråden En fråga om vällingvärmare
  • Blå Flygare

Det stämmer att man inte ska hålla ersättning eller välling varm länge pga risk för bakterietillväxt. Man får värma målet när det är dags och sedan använda upp det inom en timme.

Smidigare då med micro, så man blandar till det man behöver innan och håller kallt, och sen värmer på några sekunder i micron.

För i vällingvärmare tar det väl flera minuter att få varmt? Bara till för resor, enl. mig (då man kan vara tvungen att koppla den till bilens cigarettändare för att kunna värma maten)

Svar på tråden En fråga om vällingvärmare