• Lusthan

Sälja katt, vad tänka på?

Våra kattungar har nu blivit så stora att vi ska göra oss av med de. Jag har satt ut en annons på blocket.

Vi har avmaskat ungarna, ska göra det en gång till och sen ska vi göra första vaccinationen på de innan de flyttar.

Hanen har vi blivit av med och en hona ska vi behålla. Men de andra två ska flytta.

Idag kommer det ett par och ska kolla  på kattungarna. Vad är det jag ska tänka på att fråga de? Jag vil ju inte att ungarna ska komma till vem som helst..

• Svar på tråden Sälja katt, vad tänka på?
  • målvakten

Ställ krav på dom.
    Ställ de krav du vill att katten ska ha i sitt liv oss nya ägarna så som bra mat, vara försökrad, bli vacinerad årligen osv och inte glömma att kastrera den osv.

Det du känner att du vill att katten måste ha får att få ett bra liv och att det är serigösa köpare.

Håppas det hjälpte nåt

• Henrik31

Hur de bor, familj, övriga djur och givetvis om de är kristna.

• FridaSjolund

Haha.. vadå? Vad spelar de för roll om de är kristna eller ej?....

Henrik31 skrev 2007-08-13 15:10:12 följande:
    Hur de bor, familj, övriga djur och givetvis om de är kristna.
  • Henrik31

Så man vet att katten får det bra. För det var väl frågan?

FridaSjolund skrev 2007-08-13 15:21:10 följande:
    Haha.. vadå? Vad spelar de för roll om de är kristna eller ej?....
  • målvakten

Henrik31

så mina katter har det inte bra hos mig för att jag inte är kristen?

• FridaSjolund

Ok, man ska vara kristen för att kunna ta hand om en katt?..

Henrik31 skrev 2007-08-13 15:21:56 följande:
    Så man vet att katten får det bra. För det var väl frågan?
  • Thessis77

Haha, det var det bästa jag hört! jaja, katten måste få en kristen uppfostran och helst döpas i kyrkan också.

• FridaSjolund

Tur att du skämta.. =)

Henrik31 skrev 2007-08-13 15:25:19 följande:
    fniss.
  • kvinnan47

Jag köpte nyss en katt (två veckor sedan )och jag har kontakt med uppfödaren ett par gånger i veckan för hon vill ha koll på att vi är de vi utgett oss för, och det tycker jag är toppen det är faktiskt ett liv som vi ska vårda på bästa sätt.Så håll kontakten och fråga mycket tex om de har småbarn som inte alltid är så varsamma. Lycka till och hoppas ni hittar bra hem.

• Lusthan

Hehe, någon har roligt.

Jo men det är väl ungefär så som jag har tänkt också nått i den stilen. Man vill ju att katten ska komma till ett bra ställe där det fungerar bra. Kristen eller inte kristen. Flört

• Lusthan

Ja det skulle ju kännas skönt om de vill ha kontakt ett tag så att man märker om det går bra eller inte. Det jag ska göra är nog att tala om att vill de inte ha kvar kattungen så får vi ta hem den igen och placera om den istället för att skicka runt den. Det borde ju kännas bra om man köper en katt och veta att man kan lämna tillbaka den om det inte fungerar av någon anledning istället för att man ska försöka hitta ett nytt hem till den.

Svar på tråden Sälja katt, vad tänka på?