Inlägg från: Drömmar och förhoppningar |Visa alla inlägg
  • Drömmar och förhoppningar

100 +

Känner bara för att vräka i mig massa gott, har ingen som helst motivation. Har till och med köpt punschrulle OCH chokladboll i affären idag... Har dock inte ätit dem än, och jag ska säga, antagligen gör jag inte det heller, men jag var såå sugen i affären, och jag kunde inte låta bli... Snacka om dålig karaktär!

Semestern var jättebra, men vi hade inget bra väder. Bilresandet gick bra, totalt körde vi lite drygt 267 mil, resan tur och retur är ju bara den ca 225 mil. En rolig sak som jag var med om var efter att vi hade promenerat runt på fjället lite. Dagen efter hade sambon träningsvärk i sina vader, han som cyklar hur mycket som helst och är jättetränad i benen, och jag hade ingen värk. *mallig*

Jag har klippt gräset idag, sen var jag så varm så jag ställde mig i duschen det kallaste som gick, och tyckte ändå inte att det var kallt nog... I övrigt ligger jag lågt med motion, vet inte varför, får mig inte till att komma iväg bara. Behöver ha nån som drar med mig ut!

Theorese: Dina ord stärker mig, och faktiskt, så ligger gottet fortfarande kvar i kassen från affären. *stolt*

Idag har jag först tagit en 30-minuters rask promenad med kompisens hund, och sen var vi ut i skogen och plockade svamp i ca en timme. Svampplockandet ger väl inte så mycket motion, men man är i alla fall ute i friska luften och rör på sig.

Ha de!

Idag ska jag till Sahlgrenska på återbesök till läkare. Nervös som bare den är jag, får inte träffa samma läkare som sist, för hon är mammaledig tyvärr. Ja, tyvärr för mig alltså, säkert jättekul för henne... :-P Förhoppningsvis får jag svar på mina prover idag, jag fick ju ta om ämnesomsättningsprovet för att det eventuellt visade på nån sorts avvikelse, vi får la se vad han säger...

Vägardag har jag på onsdag, ser inte riktigt fram emot det...

Det gick väl ganska bra igår hos läkaren, men jag är lite besviken ändå. Första besöket där fick jag ju en läkare (kvinnlig) som var så himla lätt att prata med, och det kändes så gott och härligt när jag gick därifrån. Som jag skrev då, så är hon föräldraledig nu, och jag fick en annan (manlig) läkare istället nu då. Endel läkare när man träffar dem första gången, så känner man verkligen att wow, vilken bra läkare! Mmm, så kändes det inte riktigt denna gången, tyvärr. Kändes inte som att jag kom in i nåt samtal direkt, kändes inte som att han fick nåt grepp om mig (fast han hade läst i min journal) och jag fick inget grepp om honom heller. Hade saker som jag hade funderat på och ville prata om, men nu blev det inget sagt i alla fall. Jo, det beror väl mycket på mig, men det beror mycket på honom också tycker jag. Särskilt som han hade läst hur jag mådde och så, så lite besviken är jag allt. I alla fall, så var det inget fel på ämnesomsättningsprovet i sista änden i alla fall, och det var la bra. Och blodtrycket var 115/80, brukar ligga på 130/80, så det var la också bra. Och vikten går ju nedåt i alla fall, och det var väl det enda "erkännandet" jag fick av honom...

Äsch, jag är inte på humör, har jobbat inatt, är trött, och så ska jag masa mig iväg på kryddparty ikväll. Är inte _riktigt_ laddad för det!

Tack för att ni finns, ni är underbara! Många kramar till er alla. Jag läser mycket här inne, men har inte fått mig till att kommentera så mycket som jag vill. Men jag tänker på er, gläds med er och suckar med er!

Chania: Vad lessen jag blir för er skull, allt annat känns ganska meningslöst när man får såna här nyheter. Kämpa på så gott det går, vi finns här för dig! *kramar*

Som Jujja sa - det känns orättvist att min vardag bara fortsätter när någon annan har det så svårt...

Här kommer veckans uppdatering i alla fall. Precis som jag trodde var det upp... +1,8 kg... *muttrar*

*Boothwalker: 107 kg - 165 - BMI 39,3
    *Chania: 103 kg /80 kg - 179 cm - BMI 32,1/25,0 (Res: -23 kg, BMI -7,1) (GRAVID)
    Ellihur 116 kg /87,2 kg - 168 cm - BMI 41/30,9 (Sa: -28,8 kg, BMI -10,1)(13/6)
    *Emmiez: 112,4 kg /97,5 kg - 170 cm - BMI 38,9/33,7 (Res: -14,9 kg, BMI -5,2) (GRAVID)
    Endoriana: 136,4/128,7 - 174 cm - BMI 45,1/42,5 (-7,7kg)
    EvaN: 111,5 kg /109 kg - 168 cm - BMI 39,5/39 (Res: -2 kg, BMI -0,5) (17/2)
    *JCA: 132,2kg/109,8kg - 165 cm - BMI 48,6/40,8 Resultat: -22,4 kg, BMI -7,8 (5/7)
    Jenniek: 122,6 kg/ 96,7 kg, BMI 43,7/35,5 (Res: -25,8 kg, BMI -8,2) (3/5)
    *J fer: 96,2kg/88,8kg - 156cm - BMI 39,5/36,5 (Res: -7,4 kg BMI: -3,0) (16/7)
    *jojja: (115) 99,5/94,5 BMI (39,8) 34,4/32,7 (Res: -5 kg BMI -1,7) (18/8)
    Lady m: 104.7/104.7 178cm BMI 33/33 (res: 0kg BMI 0)
    *Lisalove: 106.5 kg /96.2 kg - BMI 41,6/37,5 (Res: -10,3 kg, BMI: -4,1) (26/6)
    *Lovsan: (126) 104,6/98,6 - 172 cm - BMI 35,4/33,1 (Res: -6,0 kg, BMI: -2,3) (21/7)
    *Lindarius 110 kg / 168 cm BMI 39. (16/8)
    *Mammaknas: 111,7 kg / 109 kg - 169 cm - BMI (Res: - 5,1 kg BMI:)
    *Mollie: 121,7 kg /107,7 kg - BMI 46,4/41 (Res: -14 kg, BMI -5,4) (17/2)
    MrsK: 146,1 kg / 130,8 kg - 178cm - BMI 46,1/41,3 (-15,3 kg, BMI -4,8) (11/6)
    *Nyfiknaflickan: 125/92-169 cm-BMI 43,8/32,2 (Res: -32 kg BMI: -11,1) (13/8)
    *Pip73: 134 kg /116,7 kg - BMI 43,3/37,5 - 176 cm (Res: -17,3 kg, BMI -5,8) (GRAVID)
    *Pisan1 166,6 kg/149,5 kg - BMI 58,8/53,6 -167 cm (Res. -17,1 kg/-5,2 BMI (Start 12/3-07)
    PrimaElv:117.7kg/99.1kg - 172 cm - BMI 39,8/33,0 (Res - 18.6kgb BMI -6,8) 20/5
    Rosa blomman 111 kg /111 kg - 170 cm - BMI 38,4/38,4 (Res: 0 kg BMI: 0)
    *Sweetie: 135,5/ 120,5 kg - BMI 51,4/45,9 (Res: -15 kg BMI: -5,5 ) (22/8)
    TinaG 139 kg / 104 kg - BMI 44,9/33,6 (Res: -34 kg, BMI: -11)
    TrixieAnnika: 127 kg/113.9 -184cm- BMI start:37.5 /33.6 (Res -13.1 kg bmi:-3
    *Trollmamma07: 100kg / 85kg - 166cm - BMI 36.7 / 30,8 (Res: -15,0g, BMI -5,9) (14/8)
    *Vero: 115,6 kg /96,1 kg - 169 cm - BMI 40,3/33,6 (Res: -19,5 kg BMI: -6,7)

Chania: Ni har gjort det så fint för er lilleman. Precis som lindarius skriver, ni verkar så starka tillsammans, och ni kommer gå ur den här sorgen med hjälp av varandra. Ge varandra tid att sörja, tid att prata, så kommer ni också kunna gå vidare så småningom.

Jag känner mig heeeelt slut, psykiskt sett!! Har varit först hos psykolog och sen hos dietist idag, båda besöken gick jättebra, men det var jobbigt och påfrestande, fast på ett bra sätt. Sen hade jag telefontid med min läkare på vårdcentralen som inte fattar ett jota av det jag försöker förklara, eller också vill han inte fatta, eller så är jag otydlig, eller så lyssnar han bara inte... Jag vet inte vilket... Vill byta läkare, men vet inte om jag kan med, eftersom jag redan har bytt en gång. Första läkaren var samma som har hand om de gamla på jobbet, och det kändes så kluvet tyckte jag då, att kanske träffa honom på jobbet i min roll som vårdare (och därför "kollega"), och sen träffa honom som privatperson... Äsch, det blir bara dravel det här, men jag vart jättelessen, och tycker det mesta är jobbigt nu, om jag ska vara ärlig... Dessutom har jag vägt mig idag med, och gått upp ytterligare ett kg drygt... *suckar och stönar och gråter*

Jag har verkligen varit heeelt kass på att motionera de senaste dag... veck... - ja, månaderna, känns det faktiskt som!!! Men idag har jag och mamma varit ute på svampjakt, och vi hittade sååå mycket trattkantareller! Jättekul! Vi var ute i skogen i 1,5 timme ca, så det blev en skön promenad, skulle tro att jag kommer ha träningsvärk i morgon!

Hej på er! Klippte gräset igår, har värsta träningsvärken i armarna idag. Vår motorgräsklippare är egentligen en sån som liksom driver framåt själv, så det bara ska vara till att följa efter typ, men drevet är sönder, så man får gå där och putta. Jo, så lite ont i armarna kan man få... Skulle behöva klippa en gång till, för det var odrägligt långt, så jag fick klippa på den högsta inställningen, därför ser det inte alls särskilt prydligt ut...

Får se om jag får till nån sorts motion idag, jag ska på kursavslutning i eftermiddag, och eventuellt till en kompis senare, och inatt ska jag jobba...

Ha det gott!!

Emmiez: Nja, jag måste nog tillstå att vi faktiskt ÄR duktiga på att klippa gräset, men den här sommaren/hösten har det inte riktigt varit väder till att klippa i - det regnar ju hela tiden! Flera gånger de senaste 2-3 veckorna har jag bestämt mig för att klippa, och i nästa sekund har regnet vräkt ner. Nu tog jag tjuren vid hornen trots nyfallet regn, och då blir ju också resultatet därefter, kan man säga! Hua, det ser verkligen rent bedrövligt ut! Jaja, men då blir det ju en motionsrunda till bakom gräsklipparen, kanske till helgen...

Förövrigt... tja, vet inte riktigt vad jag ska säga... Har kommit till insikt med att jag har riktigt sjuka tankar och föreställningar kring mat och vikt, och det känns riktigt, riktigt jobbigt att erkänna det för sig själv... Gråter faktiskt mest varje dag igen, trots att det faktiskt har varit lite bättre sen jag började äta Citalopram. Men nu är det som att det är tillbaka på ruta ett igen... Jobbigt ju!

Sitter på jobbet nu och väntar på att morgonruschen ska köra igång, så man får gå hem och sova snart. Är tröööööött! Hoppas på att få sova riktigt länge, då jag jobbar nästa natt igen...

Förövrigt igen, JCA:s dator har kraschat i nåt läge som inte riktigt vill fixa sig, vet inte riktigt vad som har hänt. Tills dess får hon försöka härda ut utan ni härliga människor som förgyller våra dagar.

Har vaknat nu, och sitter och laddar för ännu en natt på jobbet. Jag arbetar inom äldreomsorgen, mest hemtjänst egentligen, och då på dagtid. Men under min sjukskrivningsperiod nu har jag fått möjlighet att jobba nattetid, och inne på ett äldreboende. MYCKET bättre - mindre stress och mer tid för de gamla.

Som vanligt regnar här, och jag är inte alls laddad för någon sorts motion överhuvudtaget. Ska ändå försöka ge mig ut på en liiiten promenad i alla fall, vet ju att jag mår bättre både i kropp och själ om jag kan få mig till att komma ut.

Imorse när jag skulle gå och lägga mig tittade jag ut i trädgården, och där går ett rådjur med kid och äter på mina syrener. Kidet var ju ganska stort, men man kunde fortfarande ana "bambiprickarna" på sidorna. Gulligt ju!

Jag finns, men ändå inte... SÅ känns det. Mår inte särskilt bra just nu, det är skönt att jag har träffarna med psykologen, hon bekräftar mig och förstår mig. Men ju mer jag går dit, så fattar jag hur dåligt jag mår. Innan har jag på nåt vis vetat att allt inte är som det ska, men så länge man inte sätter ord på det, så blir det inte heller verklighet på samma sätt. Jag har ju också en läkare som jag inte riktigt känner förtroende för, som är väldigt svår att prata med, och väldigt dålig på att lyssna. Jag förstår honom inte, och han förstår inte mig. Jobbigt!

I alla fall, jag har inte glömt bort er! Jag är ofta inne här och läser, men jag kan bara inte få mig till att skriva nåt, vet inte vad jag ska skriva. Har tappat ork och motivation totalt, samtidigt som jag tampas med ett ständigt växande dåligt samvete. Men i förrgår var jag hundvakt åt min bästa väninnas hund, och då tog vi en promenad på en timme. Igår åkte jag dit och lånade henne igen, och vi tog promenad igen, 1 3/4 timme var vi iväg, gick 6,5 km. I VÄLDIGT kupperad terräng, så det var en promenad som hette duga! Men det är väl ungefär det jag har fått mig till de senaste veckorna. Det är så motsägelsefullt, för jag mår så bra när jag har varit ute, tycker det känns så skönt, både i kropp och själ - men ÄNDÅ har jag så svårt att få mig till att gå ut. Jag tänker mycket och ofta, att idag ska jag gå ut. Men så blir jag bara sittandes i alla fall...

Ja, nu har jag skrivit av mig lite igen. Kämpa på, mina vänner!

Åh, jag är alldeles genomsvett, men sååå nöjd att jag fick mig till att gå ut idag. Nä, det blev ingen promenad, men jag har varit ute och klippt vinbärsbuskar i 1,5 timme. De ni!

Svar på tråden 100 +