Inlägg från: lisalove |Visa alla inlägg
  • lisalove

100 +

Hello girls!

Jag finns i krokarna även fast jag inte har skrivit nått på ett tag. Har jobbat och varit trött, men nu har jag tre veckors semester innan skolan börjar. Eller semester, jag måste ju flytta. Så därför kanske ni inte ser så mycket av mig efter nästa torsdag eller nått.

Jag mår bra, trots att allt ligger som stiljte. Jag har ju bara en kokvrå nu, och kommer att få ett kök när jag flyttar så därför äts det inte så mycket just nu. Vilket inte är så bra, då kroppen ställer in sig på svält. jaja allt har sin tid och sin plats. Huvudsaken är ju att man mår bra.

Jojja: Vad häde med promenadutmaningen? Hoppas det blir bättre med handen.

Hade gott! Kram

• lisalove

Jojja: Är det ok om jag börjar i morgon. Det är ju nästan mörkt ute nu (dåliga ursäkter, jag vet). Bra att du börjar i dag *applåderar*

Jag har tagit en paus i flyttpacken, forts. i morgon. Jag har också läst en bra bok av Camilla Läckberg-Isprinsessan. Ska påbörja Predikanten av samma författare. Så det är också en anledning till att jag synts till lite i tråden.

Jag var på bröllop i Haparanda förra helgen, och blev bjuden på så god mat. Det serverades laxsoppa, tårta och smörgåstårta. Fri bar , men skulle ju upp morgonen efter så det blev inte så farligt. Laxsoppan måste jag nog göra framöver. Bara lax, potatis, lök och dill. Enkelt och supergott.

Nä nu ska jag surfa runt lite innan jag går tillbaka till min bok.

Kram

• lisalove

Hej!

Välkommen till tråden lindarius.

Usch här har man lyckats vända på dygnet som en annan tonåring.
    Vet dock inte hur jag ska få bukt med det. Är trött på kvällarna, men hamnar då framför datorn och där kan man ju sitta ett tag. Jag hoppas att lite motion ska få bukt på det hela.

Jo det är nödvändigt med listrens vid varje ny tråd. Gjorde det på förra tråden också. Då var listan ännu längre. Det är bara roligt om den är lång, men ännu roligare om folk på listan är aktiva. Undantag ni gravida, men ni kommer väl tillbaka sen?

Passar på att ta bort Nananas.

*Boothwalker: 107 kg - 165 - BMI 39,3
    *Chania: 103 kg /80 kg - 179 cm - BMI 32,1/25,0 (Res: -23 kg, BMI -7,1) (GRAVID)
    Ellihur 116 kg /87,2 kg - 168 cm - BMI 41/30,9 (Sa: -28,8 kg, BMI -10,1)(13/6)
    *Emmiez: 112,4 kg /88,3 kg - 170 cm - BMI 38,9/30,6 (Res: -24,1 kg, BMI -8,3) (GRAVID)
    Endoriana: 136,4/128,7 - 174 cm - BMI 45,1/42,5 (-7,7kg)
    EvaN: 111,5 kg /109 kg - 168 cm - BMI 39,5/39 (Res: -2 kg, BMI -0,5) (17/2)
    *JCA: 132,2kg/109,8kg - 165 cm - BMI 48,6/40,8 Resultat: -22,4 kg, BMI -7,8 (5/7)
    Jenniek: 122,6 kg/ 96,7 kg, BMI 43,7/35,5 (Res: -25,8 kg, BMI -8,2) (3/5)
    *J fer: 96,2kg/88,8kg - 156cm - BMI 39,5/36,5 (Res: -7,4 kg BMI: -3,0) (16/7)
    *jojja: (115) 99,5/94,5 BMI (39,8) 34,4/32,7 (Res: -5 kg BMI -1,7) (18/8)
    Lady m: 104.7/104.7 178cm BMI 33/33 (res: 0kg BMI 0)
    *Lisalove: 106.5 kg /96.2 kg - BMI 41,6/37,5 (Res: -10,3 kg, BMI: -4,1) (26/6)
    *Lovsan: (126) 104,6/98,6 - 172 cm - BMI 35,4/33,1 (Res: -6,0 kg, BMI: -2,3) (21/7)
    *Lindarius 110 kg / 168 cm BMI 39. (16/8)
    *Mammaknas: 111,7 kg / 109 kg - 169 cm - BMI (Res: - 5,1 kg BMI:)
    *Mollie: 121,7 kg /107,7 kg - BMI 46,4/41 (Res: -14 kg, BMI -5,4) (17/2)
    MrsK: 146,1 kg / 130,8 kg - 178cm - BMI 46,1/41,3 (-15,3 kg, BMI -4,8) (11/6)
    *Nyfiknaflickan: 125/92-169 cm-BMI 43,8/32,2 (Res: -32 kg BMI: -11,1) (13/8)
    *Pip73: 134 kg /116,7 kg - BMI 43,3/37,5 - 176 cm (Res: -17,3 kg, BMI -5,8) (GRAVID)
    *Pisan1 166,6 kg/147,3 kg - BMI 58,8/52,8 -167 cm (Res. -19,3 kg/-6 BMI (Start 12/3-07)
    PrimaElv:117.7kg/99.1kg - 172 cm - BMI 39,8/33,0 (Res - 18.6kgb BMI -6,8) 20/5
    Rosa blomman 111 kg /111 kg - 170 cm - BMI 38,4/38,4 (Res: 0 kg BMI: 0)
    Shila: 136,5 kg /118 kg (Res: -18,5 kg) (7/3)
    *Sweetie: 135,5/ 122,3 kg - BMI 51,4/46,6 (Res: -13,2 kg BMI: -5 ) (23/7)
    TinaG 139 kg / 104 kg - BMI 44,9/33,6 (Res: -34 kg, BMI: -11)
    TrixieAnnika: 127 kg/113.9 -184cm- BMI start:37.5 /33.6 (Res -13.1 kg bmi:-3
    *Trollmamma07: 100kg / 85kg - 166cm - BMI 36.7 / 30,8 (Res: -15,0g, BMI -5,9) (14/8)
    *Vero: 115,6 kg /96,1 kg - 169 cm - BMI 40,3/33,6 (Res: -19,5 kg BMI: -6,7)

• lisalove

I dag är det flyttdag 1 av 2. I morgon kommer jag att flytta datorn och vet inte när jag kommer i gång. Förhoppningsvis inom de närmsta dagarna för att undvika den största abstinensen .

Pisan: Du får en till guldstjärna av mig!

Det mesta är stiljte nu, men jag hoppas att det räknas som motion när man bär flyttlådor?

Krams

• lisalove

Hej tjejer!

Flytten gick under omständigheterna bra igår. Omständigheterna var att jag hade mensvärk i magen + svanken, inte kul alls. Ville bara grina. I dag är den som bortblåst, tack och lov. har packat upp i köket på morgonen så nu är det bara resten kvar .

Mava: Självklart får du hänga på här. Du är så välkommen!

Kram på er!

• lisalove

Hej!

Nu har jag internet inkopplat igen! Wiee . Har oxå läst igenom de sidor ni skrivit.

Chania: Jag beklagar eran sorg. Ni verkar ha fått en fin stund tillsammans. Cyberkramar.

J fer: Jag vill oxå till Grekland. Är det försent att gå som handbagage? Skrattande

Jojja: Jag skäms lite. Har inte promenerat alls. Fast igår hände det, jag var i elljuspåret och joggade-gick 2,3km. Mest jogga då. Idag ska jag träna på anläggning. Har bara inte bestämt om det blir före eller efter skolan.

Det måste i alla fall bli ändring med träning och mat. Bättre mat och mer träning. Jag vill inte se ut såhär mer. Ska på dop i sthlm den 10 nov och då hoppas jag att jag är en 44:a.

Nä nu ska jag ta mig nått att äta. Kramar.

• lisalove

Hej!

Idag har jag hittat ett par jeans. Jag är så glad. Jag började med att prova 40tum, men det var för stort. Så det blev 38 i stället . Det var stretch jeans, 299 kr. Köpte de här: www.kladhuset-m.se/butiker.html.

Jag har inte varit här så mycket för att det är fullt upp i skolan + att jag fick avslag av CSN. Hade ju inte uppfyllt mina poäng, så nu lämnade jag in en omprövan i dag och hoppas på det bästa. Annars vet jag inte vad jag gör.

Regnet står som spön i backen här, inge roligt. Ska på kalas sen hoppas att det har slutat då.
    Kalas är roligt, speciellt om man har nya jeans .

Kram på er!

• lisalove

Hej!

Ibland är CSN bara för bra. De beviljade min omprövning och bara efter typ 3 dagar! Skrattande Dagens ros till dem .

Det går inte alls med motion just nu, och jag som har varit så duktig. Nä nu är det dags att ta tag i det hela. Jag måste hänga på mina gamla klasskompisar + gå ut och gå. Jag och mamsen skulle ut och gå när jag flyttade hem till byn. Har det hänt, nä. Får ta tag i det helhjärtat nästa vecka. Ska åka på en liten tripp till Stockholm i helgen och fira mitt studiemedel .

Nä nu bär det av 7 mil inåt landet.

Kyss på er!

• lisalove

Hej!

Har fått massor av inspiration och motivation av en "gammal" gymnasiekompis viktblogg (enannansidaavanna.blogspot.com), så nu är man på hugget igen.  I dag har jag motionerat massor. Först en promenad på ca 40 min innan frukost, cykling till skolan 30 min dit och 45 hem. Sen blev det en 30 min prommis med en kompis i kväll.

I morgon blir det promenader + träning på kvällen.

Jag funderar starkt på att börja viktväktarna, i alla fall för att komma i gång med maten. På det området går det ju inte så bra eftersom det är så tråkigt att äta själv.

Fortsätt jobba tjejer!

Kram

• lisalove

Hej!

Invägning på viktväktarna i går. Det gick rätt bra, men jag väntar med att skriva vikten tills jag är i kapp . Jag vet dock inte om jag blev så inspererad av mötet. Konsulenten var ju typ i min viktklass. Ska inte de ha nått målvikt innan man får jobba som konsulent?! Sen var själva "lektionen" typ en 20-30 min. Känns lite knäppt att betala 100 kr för det. Speciellt när mna pratar nätan lika mkt som konsulenten . I alla fall är jag taggad till tänderna på att gå ner, med eller utan viktväktarna. Har tränat duktigt i veckan. Ska på bodybalance i dag. Det är en blandning mellan yoga, thai chi och pilates. Jätteskönt.

Ni verkar ju oxå jobba på bra.

Sweetie: 30 kg jag är impad! Härligt jobbat!

Puss på er!Kyss

• lisalove

J fer- Turkisk eller grekisk yoghurt (10%) tycker jag funkar jättebra. Man behöver inte den låta rinna av eftersom den är fast redan.

*Ska premiär gå med mina nya stavar*

• lisalove

Jag är arg! Stavarna fungerade ju inte, eller så vet jag inte hur man gör. Jag fick dem av en kompis i fredags. Köpta på Claes Ohlsons. Det gick ju inte att få nått stopp på dem efter jag hade justerat längden. Så de fick bli en promenad utan stavar. Ni har inget tips på vad man gör?  Nån som har sånna stavar?

• lisalove

J fer: Jo det är teleskopstavar. Det går dock inte att vrida, utan det bara snurrar. Jag får fixa med tejp sen.

Har jättemycket i skolan tills på tisdag, så det mesta ligger på stiljte nu. Jag får ju skylla mig själv när man inte kan planera och allt ska ske i sista minuten.

Nä dyker ner i böckerna...

Kram

• lisalove

Hej!

Har haft 2 intensiva dagar i skolan med seminarer å sånt, men nu är det "lungt" en månad till.
    Att jag har haft mycket i skolan har bidragit till en massa undanflykter gällande mat och träning. Så nu blir det en rejäl uppryckning framöver. *klappar på kinderna*

Theorese: Jag läser fristående kurser just nu. En spanska baskurs och en som heter: Kropp, hälsa och kön. Jätteintressant och rolig. Ska söka sjuksköterskeprogrammet till våren. Hoppas bara på att komma in.

Nä måste ta och äta lite, kom precis hem.

Kram

• lisalove

Martina 3: Välkommen till tråden! Alltid trevligt med nytt folk.
    Om du tränar 3-4 ggr i veckan så måste du ju äta mer också, så att inte kroppen bryter ner musklerna i stället för fettet. Sen kan det vara bra att mäta sig oxå. Muskler väger mer än fett . Ännu ett tips är att varva konditon med styrketräning.

Skriver mer i morgon, måste sova nu. Ville bara hälsa.

Kram

• lisalove

Hej tjejer!

Tittar in en snabbis. Har återigen mkt att göra i skolan. Sen har mitt modem lagt av, så jag är tvungen att låna dator av mamma och pappa. Ja allting händer ju när man har mycket att göra. Sen ska jag åka ner till Sthlm nästa onsdag. Ska på dop på lördagen, där jag blir gudmor åt en av mina bösta vänners pojke. Någon som har tips på doppresenter? Nä nu måste jag återgå, men vi syns mina vänner!

Kram

Svar på tråden 100 +