• Pip73

100 +

Här är ytterligare en som håller sig i bakgrunden just nu... men jag har inte övergivit er...

Har heller inte varit speciellt duktig under graviditeten, men jag håller mig någorlunda. Vi har ju fått lite negativa besked på vägen ang bebisens njur/urinvägsfunktioner och jag har även haft problem med illamående och att jag inte kan få i mig vad som helst. Men allt det till trots ligger jag nu på +5,5 kilo på 29½ vecka så så illa är det inte!

Efter bebis och amning är avklarat tar jag sikte på bröllopet. Kanske gubben kan bli nöjd om jag till slut kan få ur mig ett datum när det trots allt är jag som friat.

Det enda jag sagt är att jag vill gå ner i vikt en bit först...

• Pip73
    Chania skrev 2007-10-08 16:39:00 följande:
    Uppdaterar listan, gick ner två kilo förra veckan! Men det är ändå fem kilo mer än innan jag blev gravid och ytterligare fem kilo skall bort, så jag siktar på att minska ytterligare 10 kilo. Målet är 75 kilo innan nästa FET. Bättre att sikta högt och sen komma halvvägs. Det är ju inte heller fy skam.
    Oj, vad duktig du är Chania!! 10 kilo på fem månader kommer nog inte vara några problem för dig.
    Hoppas ni snart får ett svar på vad som var fel med Moa, men jag tror inte att det var fettet på magen. Säger som Emmiez, att då skulle jag inte fått varken Robin eller den bebis jag väntar på nu med tanke på min mage.

Själv laddar jag för att snart kunna äta "vettigt" igen. Illamåendet håller i sig så fibrer går helt bort och jag har fallit för frestelsen att äta det jag får i mig. Tack och lov är det inte godis m.m. utan mer vit pasta, vitt bröd m.m.

Ligger på + 8,5 kilo och går in i vecka 37 på fredag så nu vill jag snart ta tag i detta igen. Om inte annat så blir det direkt efter jul!! Nu tar vi sikte på bröllop!!!
  • Pip73
    Emmiez skrev 2007-10-08 17:39:58 följande:
    Oj är du i v 37 redan, hur fort går det egentligen?? (säger hon som går är i v 33 redan )Jag har gått upp 15 kg, men jag får skylla mig lite själv.. Har fallit tillbaka till sockret Vräkt i mig massa socker, varför kan man inte stå emot *suckar*
    Japp, jag ska ju ha bara 20 dagar före dig... 9 november

Äsch, tänk som så att det tar du tag i sen. Jag gick ju på myten att man kan äta allt när man ammar när jag fick Robin, vilket resulterade i att jag hamnade på + 19 kilo innan jag tog tag i det igen 9 månader efter förlossningen. Den fällan ska jag däremot INTE hamna i igen!!!
Svar på tråden 100 +