Inlägg från: Theorese |Visa alla inlägg
  • Theorese

100 +

Det är bara roligt att ni tittar in till oss!!

Här är det väldigt trögt idag...all IT förutom Internet ligger nere och ingen vet när vi kan komma igång och ingen skickar hem oss, så här sitter jag och vänder på lite papper och surfar...inget roligt alls!!

• Theorese

Trollmamma- motivationen är uppfångad!! Kastar tillbaka den till dig och till er andra också!!

Vill säga stopp till er tjejer som ska ta i med jättehårda tag nu efter sommaren. Det är kanon, det är inte det jag vill säga men var realistiska och sätt upp mål som ni kan styra över. Att som J fer föreslå att börja med en bra dag i veckan är kanon om det är det man känner att man klarar just nu, sen kan man öka på.

För ett år sen hade jag stora förväntningar på att jag skulle gå ner si och så mycket nu när jag skulle skrivas in på överviktsenheten. Alla de kilona jag såg flyga framför mina ögon har itne flygit bort men en hel del och framförallt har jag brutit tidigare mönster. För trots att vi kan mäta vår framgång i antal kilon så är det viktiga att man känner att man är med på det hela och de uppoffringar man gör är såna som man faktiskt kan leva med. Jag har hittlls gått ner 16 kilo sen i början av oktober förra året, men jag har vunnit så mycket mer och känner att det faktiskt inte gör mig något om det tar ytterligare ett år att gå ner allt jag vill. 9 kilo har jag kvar till IVF, det känns realistiskt att ha klarat av till årsskiftet, mer press än så tänker jag inte sätta på mig själv då jag vet vad det leder till...

Trollmamma- Grattis Grattis!

• Theorese

Trollmamma- jovisst är det realistiskt, men jag har inte ett visst antal kilo som mål utan mina mål ser ut som följande:

Tre mål mat om dagen enligt tallriksmodellen
    Tre mellanmål om dagen, frukt eller skorpor på dagen fullkornsvälling på kvällen)
    Tre träningspass i veckan

Jag vet att om jag följer detta så komemr jag inte att få blodsockersvägningar vilket i sin tur leder till att jag inte behöver stoppa i mig en massa onyttigheter och det i sin tur leder till viktnedgång. Så tänker jag då jag blir alldels kvävd av mina egna krav om jag skulle tänka i antal kilon, trots allt så kan jag ju inte styra över hur många kilon min kropp tänker göra sig av med om jag utför en viss syssla eller undviker vissa livsmedel.

• Theorese

Pisan, nu blir jag arg på dig, du har inte alls dålig karaktär, tvärtom!!! Tvärtom blir ajg mycket stolt över dig att du faktisk thar reflekterat över ditt inköp, du vräkte inte i dig godsakerna direkt utanför affären...det hade kunnat vara mycket värre. Ett tag hade ajg också så att jag var "tvungen" att köpa för att jag trodde att jag var sugen, vad jag gjorde var att ge det jag inhandlade till min man som fick i uppgift att gömma och endast plocka fram vid "officiellt" fika tillfälle dvs när vi har gäster eller ska fiak båda två. För mig har det fungerat mycket bra och nu har jag inte behovet att köpa och de tillfällen som maken vill ha kex eller kakor så köper han och lägger sedan det han köpt i säkert förvar från mig och så är det bra med det.

I helgen ska jag köpa lite nya byxor, eller det är ambitionen iallafall. Hatar när kläder sitter dåligt och det gör merparten av mina byxor nu, allt börjar bli för stort. Funderar på om jag kanske ska ge mig in i Tradera världen och försöka sälja lite där, mycket av kläderna är det ju inget fel på, bara att de blivit för stora och jag tror på att göra mig av med sånt.

• Theorese

Pisan tilldelas härmed en guldstjärna!!!

Ni andra får givetvis också guldstjärnor, sprider de omkring mig idag!

• Theorese

lisalove- lycka till med flytten, det måste vara bra motion att bära en massa saker!!

Förresten, trollmamma kul med byxorna!

• Theorese

Lördag och vi är hemma, så skönt!! Nu står en tarte tatin i ugnen, grannfrun kommer snart över på fika och eftersom vårt äppelträd inte gav så många äpplen iår tänkte jag att jag skulle få njuta lite

Nya byxor är införskaffade blev ett par som satt perfekt nu, kunde inte förmå mig tilll att köpa en tightare storlek, vill ju vara snygg nu. Sen blev det två tröjor också

Det var nån som hade vart ute o skogen och plockat svamp och sen skrev, fast det gav inte så mycket motion. jag tror inte man ska tänka så utan man ska istället tänka att man faktikt är aktiv och det är det som räknas. Här är det snustorrt i skogen och ingen svamp finns...

• Theorese

Mava-Välkommen till oss!!

lisalove-låter inget skoj, men visst är det konstigt attsån smärtabarakan försvinna sådär?

Så var helgen redan över känns inte som om jag kopplat av mer änmax 10 min i sträck...men men vi har varit hemma iallafall.

Just nu tycker jag att det är så roligt att handla grönsaker, finns så mycket närodlat i butikerna. I helgen har det blivit vaxbönor som är hur gott som helst och rödbetor.

Imorgon är det första tillfället för crawlkursen! ska bli så roligt ochpå onsdag blir det spinning på morgonen.
    Hur ser era träningsplaner ut inför hösten tjejer?

• Theorese

Hoppas att det gått riktigt bra för dig idag Pisan!!

Sweetie, kanon! Bra jobbat!

Här är det snart dags för första "lektionen" i crawl. Ska bli så roligt! Rapporterar sen...

Svar på tråden 100 +