• Emmiez

100 +

J fer:
    Denna tråden har nästan alltid varit sån, alla har sån gemenskap, sen var det ett tag som nåt hände, så tråden höll på att självdö, men sen har det blivit bättre igen glad för det.

Jag bakade bröd igår, så gott det va, fullkorns dinkel med solroskärnor i *mums*
    Mitt fotoalbum: www.familjebilder.se /tussis ♥Bebis i magen♥ BF 29/11
  • Emmiez

Jojja: här är receptet

Ingredienser:
    50 g jäst
    5 dl ljummet vatten
    2 tsk salt
    1,5 dl solrosfrön
    12 dl fullkorns dinkel mjöl

Gör så här
    Smula jästen i degbunken och rör ut den med vattnen salt, solrosfrön
    Häll i mjölet lite i sänder. Arbeta degen kraftigt med degkrokarna - den blir något lösare än annan bröddeg.
    Jäs degen övertäckt i ca 30 minuter.
    Lägg degen i två brödformar, eller direkt på plåten.
    Grädda i nedre delen av ugnen i 225°C i 15-20 minuter.

• Emmiez

Pisan:
    Visst är det jobbigt när man får en bra läkare o så måste man byta bort den bra till en som är sämre, hoppas det kommer funka ändå

• Emmiez
    Chania:
    NEJ det skulle ju inte hända Jag som va så glad för eran skull så som du kämpade Måste vara jobbigt för er. *massa kramar till er båda*
  • Emmiez
    Theorese skrev 2007-08-30 14:25:45 följande:
    Visst är livet orättvist ibland...Här rullar livet på också. Idag är det dags för den andra crawl lektionen och vi ser fram emot det både jag och maken. Dessutom har jag i jakten på att äta bra mat precis börajt "prenemurera" på grönsaker, idag är det dags för första leverans, som dock höll på att hamna hos våra grannar...men som tur var ringde budet upp så nu ska det stå i carporten Är så nyfiken på vad jag fått, visst jag har läst innan vad som ska komma men är nyfiken ändå. Börjar kännas bra här, kött direkt från bondgården och ekologiska grönsaker hemlevererade
    Prenumerera på grönsaker? nu blev jag nyfiken, vad innebär det? har aldrig hört talas om det innan
  • Emmiez
    Theorese:
    Det där gillade jag Har aldrig hört talas om det innan, men det är ju jättehärligt att det finns såna möjligheter
  • Emmiez
    Theorese:
    Endoriana är sällan på internet alls längre, jag ska prata med henne och kolla om hon vill fortsätta vara kvar här, var ju ändå hennes tråd från allra första tråden

dom andra har jag inget koll på hur det är med dom, MrsK var ju inne mycket förut, vet inte vad som hänt med henne heller, dom andra vet jag inte riktigt vilka dom är faktiskt.
  • Emmiez
    lindarius:
    jag tycker att om man inte helammar så behöver faktiskt inte mamman vara hemma, pappan
    klara det precis lika bra som mamman.
    Tycker inte du ska behöva ha dåligt samvete för det.

Sen kan jag tycka själv att det hade varit tråkigt att vara hemma så kort tid, men det beror ju på mig själv, vill gärna vara hemma med barnet mer än 2 månader
    Men jag vet inte hur jag känner när bebisen väl är där, kanske vill börja jobba tidigare, inte vet jag svårt att sätta sig in i situation i förväg
  • Emmiez

var på mvc idag..
    Passar in här nu igen 100,0 vägde jag.. attans, ja som inte tänkte vägt över 100 igen
     Men det får vara okej eftersom jag är gravid

Theorese:
    dom kilona har du snart gått ner du har gått ner 2/3 det är ju super

• Emmiez
    Sweetie skrev 2007-09-05 23:04:13 följande:
    Du vet ju varför du går upp eller hur.. Njut nu av graviditeten utan att "äta för två" och ta tag i det sen när den lill* är född...*kram*
    Ja jag vet varför, o ja äter inte för två, jag äter för en sockermissbrukare *suckar* Jag som kommit så långt innan jag blev gravid o sen någonstans där i början (vilket inte har med graviditeten att göra utan med att vi hade kalas hemma o kakor över) så sprack allt, åt en massa kakor sen va det kört, nu äter jag godis nästan jämt.. blir galen på mig själv juh...
Svar på tråden 100 +