• Emmiez

100 +

Va gulliga ni är
    Jag tänkte ta tag i det ordentligt efter bebisen är född, får se hur det går

Sweetie skrev 2007-09-05 23:25:21 följande:
    Menade inte att du åt för två nu gumman..   Du ska se att du kommer ur det igen..Vill du detoxa med mig?
    Hur gör man när man detoxar? har läst nånstans om det men fattade inte ett skit Vill du förklara? Så kanske jag vill göra det sen
    Mitt fotoalbum: www.familjebilder.se /tussis ♥Bebis i magen♥ BF 29/11
  • Emmiez
    Sweetie skrev 2007-09-06 12:19:49 följande:
    Att jag "detoxar" gumman är bara att jag inte ska äta något sött ALLS på minst en månad.. Inte isglass, ingen lightläsk mm. Även om dte är kcal snålt eller så.. Så blir man väl av med suget! Förhoppningsvis iaf! Så "detoxar" jag mig just nu iaf.. Häng på.. Inte skadligt nu ju..Kanske för din make då´rå..*fniss* (syftar på hormonflipp om man inte får som man vill när man är gravid) Du gör helt rätt att ta tag i det efter! Och om igen Jojja, vår visa go gumma has spoken! Det är ett halleluja moment på den du Jojja!  *kramas* Gött med lite ego boost från Kappahl.. Kram på er alla!
    Jaha va det så enkelt Jag får se, jag känner mig inte redo för det just nu, för sist va ja tvungen att ta bort bröd med, för annars blev jag så sugen på godis också, o det va inte lätt att hålla sig ifrån sockret när jag åt brödet.
    Just nu kan ja inte alltid vänta med frukosten, blir så vansinigt hungrig vissa dagar så då är det svårt att göra gröt eller så, o då blir det bröd till frukost isåfall.

Men det du säger med att ta bort lightläsk också, det va jag också tvungen att göra, jag märkte inte att jag blev mer sugen på socker förän jag slutade med lightläsk helt

Nu dricker jag iof inte lightläsk alls längre, mest ramlösa om jag vill ha nåt annat än kranvatten
  • Emmiez

jojja:
    Det är ju bra att du kommer på det och vill ändra det, det ska nog gå bra ikväll med, bra att du tänkt köpa morötter juh

• Emmiez
    Theorese skrev 2007-09-08 16:18:24 följande:
    hmm...det är konstigt det dr. Igår var ajg i stockholm på kvällen åkt med sista tåget hem, var på pressbyrån innan för att köpa lite lektyr sa till mig själv att jag faktiskt fick köpa även något gott, en bit choklad eller så...tror ni jag köpte något, nej, inte likte mig. Nu sitter jag och förbereder mat och fika inför morgondagens besök, har köpt både choklad och grädde för att baka något riktigt smaskigt...tror ni jag hittar något bra recept? Nej... Det här är inte jag...
    Sök på internet efter recept går att hitta massa bra recept då
    Men det va bra igår att du inte köpte nåt Skönt när det kan bli så
  • Emmiez

Nu e jag på hugget, har varit godissugen hela dagen, men ätit solroskärnor och äpple istället för godis

• Emmiez
    Trollmamma07 skrev 2007-09-10 18:09:10 följande:
    duktig du e! fuskade med en påse godis i lördags
    Jag har ätit godis hela förra veckan, så nu e det dags o inte göra det, så därför ja var duktig idag, men hade jag gått till affären hade det inte funkat, letade i skåpet efter nåt, men hade inget gott.
    jojja skrev 2007-09-10 18:47:50 följande:
    Och jag mitt dumma nöt köpte hem limpa och rökt medwurst. *suck* Som dömt att misslyckas! Pucko-mig! Ska strax ta mig ut på promenad dock, har sista skivan kvar på boken jag "läser" så jag lär ju ta mig ut trots regn Får jag slut på den här boken så kan jag ju börja på kajsa ingmarssons nya imorgon Sååå mätt. *burp* Middag först och sen mackor... *suck* Nästa vecka börjar lokala gymmet med bra schema, tänkte köpa månadskort på pass+gym så jag kan göra det jag vill Tänkte mig att försöka gå på spinning så mycket som möjligt. Det är ju verkligen maximal svettning på minimal tid Hu. trött. *kram* på er!
    cd-böcker eller mp3 böcker är jättebra smart att ta det med när du promenerar
    Har tänkt prova spinning, men aldrig kommit så långt får väl göra det sen nån gång efter att bebisen kommit
  • Emmiez

Hej hej!

2 dagar utan socker Har tagit till äpplen, solroskärnor och rostade sojabönor, funkar hyfsat bra, jobbigt med suget bara, tur att gubben e hemma igen, så blir det inte lika mycket ätande av socker som när jag e själv iallafall
    Får se hur resten av veckan o månaden går

• Emmiez

MrsK:
    Kul att se dig här juh

Ja det går att äta om man köper rostade sojabönor så är dom ätvänliga, skulle inte äta dom  man lagar mat på som dom är, och solroskärnor eller solrosfrön som endel säger finns både rostade och icke rostade och dom går att äta

• Emmiez
    MrsK skrev 2007-09-11 22:41:38 följande:
    Oki, man kanske skulle prova de någon gång.Har inte haft orken att hänga här så mycke där av min frånvaro...Fast de ser ut att vända lite nu, fast man vet aldrig...
    Jag förstår dig, det är så i perioder man orkar inte vara här, men kul att du är tillbaka en sväng iallafall

Prova gärna det, sojabönorna var jag lite skeptisk mot i början, men det var godare än jag trodde solroskärnor har jag ätit jämt, så det är inget konstigt för min del, men det är supergott det med jag äter oftast dom orostade solroskärnorna, gillar dom bäst, och dessutom är dom supergoda att ha i bröd
  • Emmiez
    Theorese skrev 2007-09-12 14:55:13 följande:
    MrsK, kul att se dig igen!!Emmiez, visst är det lustigt det där att ensamhet kan skapa sug. När jag är ensam hemma så kommer suget och med någon slags autopilot så styrs mina steg till köket... Nu finns det ju sällan något där efter som maken får gömma undan hans goda men det är bra märkligt hur man fungerar...
    Ja autopilot, den va på väg på förut, maken åkte till sin mamma och jag va på väg ut o ta hundra mackor eller nåt men jag tog äpple istället. vill inte äta massa bröd, vet att sockersuget blir större då igen. har funkat hyfsat idag än så länge.
Svar på tråden 100 +