• jojja

100 +

J fer --> Sängen! Skulle jag valt har iof inte nån tv, så valet är inte så svårt.
    Men, jag ska ut och jobba natt, så jag lär ju tråna efter den där jäklarns sängen ett par timmar till

Visst är vi väl fler som jobbar natt härinne? Ni får gärna hojta till om ni vill ha lite sms-sällskap Jag går natt var tredje vecka...

Jahajja. Promenader säger ni. Näe, inget jag känner till alls Skulle gått till dagis idag, men sen rann tiden iväg (konstigt när man vaknar 14.30 och ska hämta barnen 15...) så det blev bilen idag. Med. Hrrmphf.
    Imorgon är en ny dag dock.

Har möblerat om lite i vardagsrummet idag. Tanken är att jag lätt ska kunna göra pilates genom att bara bära ner datorn (den bärbara *s*).
    Borde också försöka ta mig iväg till gymmet. Blev bara så jäklarns mycket som händer i oktober så jag vet inte hur jag ska få råd till allt...

*mutter mutter*

Näe, dags att packa väskan och ta en snabbdusch så jag vaknar.

*kram*

• jojja

Theorese--> Jodu! Har minsann varit på gymmet

Får skriva mer imorgon, ska åka och fika med en kompis nu, och sen är det jobb som gäller.

*kram* på er alla duktiga tjejjer!!!

• jojja

lisalove--> Skönt att det fixade sig med csn!

pisan--> Så du är också nattjobbare? Vad jobbar du med? Tråkigt att du mår dåligt *bautakram*

gräsklippning---> Här hemma är det oftast jag som sköter den biten, gillar det skarpt! Och regn är ju egentligen inte nåt hinder bara det att de gräsklipparna man har inte riktigt klarar av tyngden. När jag jobbade på golfbana hade vi cylinderklippare (i vanliga klippare är det rotorklippare) och de klippte i alla väder Även ösregn *huuu*

Huga. Känner mig lite småförkyld och allmänt kymig. Så det blir bilen till dagis idag. Brukar inte sova såhär länge varenda dag efter nattskiften så nåt skit är det ju på gång. Har asamycket att göra på jobbet också så jag är glad att jag går natt eftersom inte chefen kan beordra ut övertid då - för då måste han ju komma och prata med oss om det och han prioriterar att sova istället

En natt kvar, sen är det helg! min plan är att a)läsa en bok b)beställa framkallning p åbilder och c) sova Hoppas att förkylningen inte får fäste så jag kan komma ut och gå lite också.

Nehepp. dagisdags. Slut på friden

• jojja

Uppdaterar - lite men ändå
    Sweetie--> Du är ju otrolig!!! Härligt!

Boothwalker: 107 kg - 165 - BMI 39,3
    Chania: 103 kg /80 kg - 179 cm - BMI 32,1/25,0 (Res: -23 kg, BMI -7,1) (GRAVID)
    Ellihur 116 kg /87,2 kg - 168 cm - BMI 41/30,9 (Sa: -28,8 kg, BMI -10,1)(13/6)
    Emmiez: 112,4 kg /97,5 kg - 170 cm - BMI 38,9/33,7 (Res: -14,9 kg, BMI -5,2) (GRAVID)
    JCA: 132,2kg/110,3kg - 165 cm - BMI 48,6/41,0 Resultat: -21,9 kg, BMI -7,6 (31/8)
    J fer: 96,2kg/90,2kg - 156cm - BMI 39,5/36,5 (Res: -6 kg BMI: -3,0) (16/9)
    jojja: (115) 99,5/92,5 BMI (39,8) 34,4/32,0 (Res: -7.0 kg BMI -2,4) (21/9)
    Lisalove: 106.5 kg /96.2 kg - BMI 41,6/37,5 (Res: -10,3 kg, BMI: -4,1) (26/6)
    Lovsan: (126) 104,6/98,6 - 172 cm - BMI 35,4/33,1 (Res: -6,0 kg, BMI: -2,3) (21/7)
    Lindarius 110 kg / 168 cm BMI 39. (16/8)
    Mammaknas: 111,7 kg / 109 kg - 169 cm - BMI (Res: - 5,1 kg BMI:)
    Mollie: 121,7 kg /107,7 kg - BMI 46,4/41 (Res: -14 kg, BMI -5,4) (17/2)
    MrsK: 146,1 kg / 130,8 kg - 178cm - BMI 46,1/41,3 (-15,3 kg, BMI -4,8) (11/6)
    Nyfiknaflickan: 125/91-169 cm-BMI 43,8/31,9 (Res: -33 kg BMI: -11,4) (3/9)
    Pip73: 134 kg /116,7 kg - BMI 43,3/37,5 - 176 cm (Res: -17,3 kg, BMI -5,8) (GRAVID)
    Pisan1 166,6 kg/149,5 kg - BMI 58,8/53,6 -167 cm (Res. -17,1 kg/-5,2 BMI (Start 12/3-07)
    Sweetie: 135,5/ 118,4 kg - BMI 51,4/45,6 (Res: -17,1 kg BMI: -5,5 ) (21/9)
    Trollmamma07: 100kg / 82kg - 166cm - BMI 36.7 / 29,8 (Res: -18,0kg, BMI -6,9) (13/9)
    Vero: 115,6 kg /96,1 kg - 169 cm - BMI 40,3/33,6 (Res: -19,5 kg BMI: -6,7)

• jojja

Här var det dött må jag säga....

Har tänkt hela kvällen på att jag skulle gå in och skriva hur stolt jag är över att jag varit så duktig idag, men så sitter jag här med ett glas cola, lite bilar och nötter. Hmm... Men resten av dan har iaf varit bra

Köpte terminskort igår på gymmet, så nu har jag inget att skylla på längre ang träningen. Tänkte ta en sväng imorgon mellan dagislämning och jobbdags. Har ju så lyxigt att det är 3h mellan

Så. Vad har ni andra för er? För här är ni ju inte iaf...

• jojja

Gaaah!

Det händer inte ett skit med vikten! Äter bra, motionerar en hel del men ändå zip, nada, zero. *suck* Åh vad jag avskyr när det är såhär!!!
    Blärk!

Nä, nu ska jag ut och bära två pall pellets till som ska in i förrådet Sen lär det bli en tur till affären och handla lite mat.

*kram* på er!

• jojja

Emmiez--> Tro inte att du slipper undan oss ändå

Skönt att vikten håller sig i schack!

Nu ska jag goffa paprika och dip, och kanske några chips också. Fredagsmys för en gångs skull. Imorgon blir det shopping på Ikea. Skoj! Nästa fredag ska jag till Sthlm med en vän och se teater, tydligen är det inplanerat lite shopping då också, tänkte passa på att gå på lagerhaus - underbar affär!!!

Theorese--> Tycker det låter lysande att "bara" ta en promenad. Skulle blivit fasligt irriterad om de ändrat sådär på passen... *mutter* Men vad du var duktig som klarade av det ändå!! Tufft - gå på intensivpass sådär!

Nä, soffan var det!

• jojja

Sweetie--> Härlig skillnad!!

här har det varit goffarhelgen agaton. Blärk! Så less på migsjälv. Är så förbannat godissugen så det finns inte!

Blir hemma med sjuklingbarn imorgon med, och då ska han baske mig få sova i vagnen istället för att vi lägger oss och sover ett par timmar på eftermiddagen. *bestämmer*

Tror jag ska gå och träna ikväll så jag får bort lite "det är ändå kört"-mentalitet och får in lite "fy sjutton, snart är jag kalaspingla"-mentalitet istället

• jojja

theorese.-> *puss* på dig!

Tog iaf en snabbis på gymmet (!) 30 min på crosstrainern blev det. Sen hem till lagad middag. Till efterrätt gjorde jag chokladpudding - är så enormt chokladsugen så det var det som kändes "minst ont"...

Nu ska jag fnula lite med min hemsida tror jag

• jojja

Hallåsan vännerna!!

pilliiss--> Välkommen hit! Här är det ett brokigt, lite småtokigt med alldeles underbart gäng som håller till. Bara att slänga sig in i diskussionerna

chania--> Visst är det konstigt? Att världen fortsätter även fast man själv varit med om nåt speciellt? Att vissa dagar flyger fram medan andra gör ont i varje andetag... Jag kan inte sätta mig in i hur du har det med Moa, men jag är jätteglad över att du är här med oss igen! Och att du tar tag i "må-bättre"-biten. *bautakram*

pisan--> Jag är precis likadan. Vet att det känns kanonbra när jag väl varit ute, men det är en hööög tröskel ut genom dörren
    När jag läste dina inlägg som du gjort idag så bestämde jag mig för att gå och träna iaf, även fast jag helst skulle lägga mig och sova Så, tack! Du inspirerade mig!!

theorese--> Tänker ni fortsätta crawla nu då, även fast kursen är slut? Vad tyckte maken?
    Vad bra att du kom iväg på spinningen, ingen kommentar från dem?

Vet ni? Jag tycker:

* vi måste börja fokusera på vad vi egentligen gör. För vi gör en jäklarns massa, vi uppnår en jäklarns massa - men ofta fastnar vi i vad vi har kvar att göra, hur många kilon vi har kvar osv.
    Så berätta en grej som du uppnått med det arbete du hittills lagt ner. För min del så kan jag berätta att jag numera kan ha 46 i byxor. Jag har insett att jag faktiskt har nyckelben Jag kan andas samtidigt som jag böjer mig ner till golvet för att plocka upp nåt... Vad har du uppnått?

* vi är förbaskat bra på att ta tag i helheten, inte i sk "bantning" utan i en hållbar viktnedgång! Även om det går ganska långsamt för de flesta av oss så går det iaf åt rätt håll! Det är härligt befriande att vi är så olika. Från Sweetie som rasar i vikt bokstavligt till de allra flesta av oss som lunkar på... Så skönt att inte ha den pressen att gå ner fort, men samtidigt inspirerande att läsa om den där som bara slänger kilona omkring sig

* att komma in här ger inspiration. vi har olika mycket att skriva i perioder, men det är alltid nån som plitar ner nåt och det inspirerar! Det är skönt att veta att det finns fler som brottas med samma problematik som jag gör, vare sig det är skyhöga trösklar ut genom ytterdörren eller den där jäkla chokladkakan som tvingar sig på mig...

* sist men inte minst - jag tycker om er hela högen! Vi är så jäkla bra!!!

Svar på tråden 100 +