Inlägg från: Theorese |Visa alla inlägg
  • Theorese

100 +

jojja- jag ska ju snart iväg och simma...ingen promenad för mig mao...

• Theorese

Här inväntas invasion från min familj...mamma pappa bror med fru och min lilla brorsdotter! Blir skoj! Får se hur de reagerar på att vi här hemma serverar morötter till tacos numera

Som vanligt är ni ju kanonduktiga allihopa!! Lisalove- du ska se att csn är medgörliga!

Ha en riktigt skön helg, finns risk för att jag inte kommer att få tid att titta in till er!!

• Theorese

Nu har jag vart på återträff på tjockisanstalten igen, hade gått ner igen *klappar mig själv på huvudet* Det tråkiga är att det bara är jag som tycks gå ner och ta detta på allvar, de andra är betydligt äldre än jag och skröpliga på alla de vis och inte går de ner i vikt heller pga av än det ena än det andra och det gör att jag inte finner någon motivation i gruppen...så det är tur att ni finns!!!

• Theorese

Lat, kan någon förklara för mig vad det innebär? Känner inte till begreppet riktigt...*går och slår i ett lexicon*

Emmiez- Min tjocksianstalt är Överviktsenheten på sjukhuset där jag bor, snart är vi halvvägs in i det tvååriga programmet...

• Theorese

Här känner man sig nöjd efter dagens säsongspremiär på spinningpasset! Precis efter passet kände jag mig inte alls trött men nu vill kroppen bara ligga ner och vila... imorgon är det crawl igen, ingen lugn och ro inte!!

CSN kan vara bra att ha att göra med ibland! Se nu till att vara en flitig student denna termin Lisalove!!

Emmiez- överviktsenheten där jag bor erbjuder lite olika program. Det jag går är ett två-årigt hälsoprogram. Det börjar med två veckor då man är sjukskriven i förebyggande syfte och inne på dagvården. Varje dag började med vattengympa, sen varvades diskussioner med dietister, sjukgymnaster, läkare och sjuksköterskor i olika lektionspass. Varje dag lagade vi mat och åt tillsammans allt för att vi skulle lära oss tallriksmodellen. Efter dessa två veckor har vi träffar ungefär var 6 vecka och följer då upp de mål som vi satt upp eller olika beteende förändringar vi vill göra. I maj hade vi två repetitionsdagar som hade samma upplägg. det tas också prover på oss och olika tester följs upp. För mig fungerar det hela väldigt bra. "Metoden" som lärs ut är enkel och jag har inte haft några större problem att följa den. Så jag är nöjd med allt förutom just åldersblandnignen i gruppen.

J fer- Lida har man vart på många gånger under min uppväxt.

Ronnbat- Bara att titta in när du vill!!

jojja-hoppas att du är på gymmet nu!!!

• Theorese

Emmiez- Jag fick remiss av min husläkare till Överviktsenheten på vårt sjukhus, här är en länk till "min" överviktsenhet och lite om de program som finns där. Tror att de flesta landsting har en Övervkitsenhet, www.akademiska.se/templates/page____12931.aspx

Jojja- Jag visste väl det jag!

Själv är jag arg som ett bi och ska snart uppsöka min nya chef....när jag är arg är jag inte rolig och det ska mycket till innan jag blir så här arg....

• Theorese

Här går det fortsatt bra men i huvudet är jag trött trött trött trött på att hela tiden hålla på och tänka på vad jag stoppar i mig, på nästa gång det är dags att röra på sig etc. Helt less, vill att saker bara ska flyta utan att jag ska behöva ägna mig åt min vikt, att jag helt enkelt ska tappa kilon ändå utan att tänka...

Är nog inte mycket till inspiration för er andra just nu...

• Theorese

Här är det fortfarande trött trött trött...inget besked om intervjun jag var på har jag fått heller, medveten om att det kunde dra ut på tiden innan besked kommer men just nu är mina förhoppningar djupt nedgrävna och på jobbet jag har nu blir jag bara mer och mer frustrerad, motivationen och arbetsglädjen är långt borta.

Massage har jag fått idag iallafall och massören frågade om jag gjort något speciellt eftersom min rygg var så bra...jag började lite smått med att jag gick en crawl-kurs vilket jag fick beröm för och dessutom ordination att fortsätta med. Sen så berättade jag att jo jag har ju gått ner en del i vikt också...så det fick jag också beröm för ( hon hade ju märkt det men inte vågat säga något)...berömmet var inte det viktiga utan att jag faktiskt rak i ryggen och utan att skämmas vågade berätta det hela med överviktsenhet och allt. Det var bra.

Igår blev mitt bas spinningpass ersatt av ett intensivpass..."låt er nu inte avskräckas att även gå på lite jobbigare pass än ett bas pass" Avskräckt var jag inte, men helt slut och förbannad på att man ändrar utan att informera, vet inte om jag har återhämtat mig än, men ikväll är det sista crawlpasset på kursen, så ingen tid för återhämtning heller...

• Theorese

Precis så var det, men det kom fram varteftersom. instruktören började med att säga att det var ett Puls-pass hon tänkte köra, ok fine, jag satt redan på cykeln, efter ca 35 min frågade hon oss om vi hade bråttom iväg efteråt då det pass hon körde efter var ett 55 min långt intensivpass...eh...jag och en till sa att vi gärna slutade i tid, trots att hon då hoppade över en bit i passet så tog det 55 min istället för 45 som det skulle enligt schemat...och detta var på min lunch...flera kollegor som sa att jag såg blek ut igår eftermiddag...

Jag funderar på att skicka ett mail men jag vet ännu inte, vi var bara 4 personer och det blir ganska uppenbart att det är jag som mailat, de andra var väldigt vältränade...

• Theorese

Lisalove- härligt att höra att du är laddad!!

Här ser jag fram emot en helg utan mer fysisk ansträngnin än kankse en promenad...min kropp lider fortfarande efter onsdagens övningar och det i kombination med mensvärk gör mig till en alldeles underbar människa idag!!!

Svar på tråden 100 +