• Emmiez

100 +

Chania skrev 2007-10-07 12:19:42 följande:
    Oj, vad skönt, har varit ut på en lång promenad runt sågspånsbana, och det var verkligen effektivt idag. Tog fram svetten rejält och höjde pulsen ordentligt. Känns så skönt när man är i gång igen. Ocj jag har fått mycket större magen efter graviditeten. Så när jag mäter magen nu och ser när jag senast var så stor vägde jag nåt på 90, nu är jag nåt på ca 85 vi får se ikväll när jag väger mig. Vet inte om det beror på just graviditeten eller att jag åt så mycket nu efter detta, att kroppen då sög åt sig allt bättre. Siktar på att ha en dag i veckan när jag får unna mig det jag vill fram till årsskiftet, efter det har jag planer på att ta bort den dagen bara för att inte kunna skylla på mig själv ifall jag blir gravid och detta händer igen. Dessutom vill jag väga 75 kilo när vi gör FET! Undras om det är ett realistikst mål? Men när jag blev gravid med Moa vägde jag ju 80 så om jag ger mig tusan på det så ska det väl nog lyckas!
    Va härligt att du faktiskt gått ner 5 kg underbart!
    När skall ni göra nästa FET? Det är svårt att säga om det är realistiskt att väga 75 då om man inte vet hur lång tid det är dit
    Sen är det så olika vad som är realistiskt för varje person.
    Försök se varje steg i taget, o att du gick ner till 80 innan var ju kanon, då kan du komma dit igen, och lägre om kroppen vill det
    Mitt fotoalbum: www.familjebilder.se /tussis ♥Bebis i magen♥ BF 29/11
  • Emmiez
    Chania skrev 2007-10-07 12:40:22 följande:
    Vi ska göra FET i mars tror jag. Vi får själv bestämma när vi vill, men jag tror att jag behöver den här tiden på att samla nya krafter och energi och att kunna bli positiv igen. Och förståss så ska jag vara i ännu bättre form vid nästa försök. Min läkare sa att hon trodde att vi lyckades bli gravida på grund av att jag gick ned 24 kilo! Och jag fick äntligen massor av beröm. Så efter detta är jag så arg och förbannad att all den ilskan hjälper mig att ta itu med vikten. Nej jag har inte gått ned fem kilo menade att när jag sist var så här runt magen vägde jag nåt på 90 + nu är jag ca 85, dvs jag är större nu fastän jag väger mindre. Och jag tror att det är fettet runt magen som är "farligt" och jag kan anklaga mig själv för att Moa dog på grund av mitt fett runt magen. Så jag vill inte kunna anklaga mig själv om detta skulle hända igen (fast det finns massor att anklaga sig för hursomhelst).
    Aha, ja då förstår jag. Missförstod det du skrev.
    Men du, det är INTE ditt fel att Moa dog för att du har fett runt magen, då skulle min bebis också dött, jag har allt fett på magen, min mage e mycket större än höfterna (innan jag blev gravid pratar jag om nu) och det är det farliga som alla pratar om..
    Kom ihåg att det faktiskt inte var ditt fel, det är ingens fel, det var bara något hemskt hemskt som hände, någonting gjorde att hon inte fick fortsätta leva, men det är inte ditt fel, inte din mans fel och inte hennes fel, det bara blev så.
  • Emmiez
    Chania skrev 2007-10-07 12:57:16 följande:
    Jo precis så är jag också, har mycket smalare höfter än mage, allt fett suger sig till magen. Och tyvärr har jag för egen del fått för mig att detta kan vara en orsak till varför det hände fast jag har ju massor av andra anledningar också. Hoppas bara att vi ska få ett svar snart till varför detta hände, men svaret har inte kommit ännu och det är ju inte säkert att vi får ett svar men det skulle vara lättare då. Annars anklagar jag ju mig själv för allt och söker orsaker. Men jag vet att vid nästa försök väger jag 75, och min mage är smalare.
    Jag hoppas ni får ett svar på vad som orsakade det, så du kan sluta anklaga dig själv.
    Hoppas att du kommit ner till 75 till nästa försök det känns som ett realistiskt mål, ca 10 kg på 5 månader, det kan man klara, om man inte är som jag som inte riktigt har motivationen som jag hade velat ha, då är 5 kg på 5 månader mer realistiskt för min del, men å andra sidan, har man ett bra mål så går det lättare.
  • Emmiez

Åh, dumma internet, strular så det blir flera samma meddelande juh

• Emmiez
    Chania skrev 2007-10-08 16:39:00 följande:
    Uppdaterar listan, gick ner två kilo förra veckan! Men det är ändå fem kilo mer än innan jag blev gravid och ytterligare fem kilo skall bort, så jag siktar på att minska ytterligare 10 kilo. Målet är 75 kilo innan nästa FET. Bättre att sikta högt och sen komma halvvägs. Det är ju inte heller fy skam.
    UNDERBART!!
    Måste kännas skönt att faktiskt gå ner igen, det är inte konstigt att du väger mer än när du blev gravid, men det kommer snart vara borta igen
    Pip73 skrev 2007-10-08 17:28:59 följande:
    Själv laddar jag för att snart kunna äta "vettigt" igen. Illamåendet håller i sig så fibrer går helt bort och jag har fallit för frestelsen att äta det jag får i mig. Tack och lov är det inte godis m.m. utan mer vit pasta, vitt bröd m.m.Ligger på + 8,5 kilo och går in i vecka 37 på fredag så nu vill jag snart ta tag i detta igen. Om inte annat så blir det direkt efter jul!! Nu tar vi sikte på bröllop!!!
    Oj är du i v 37 redan, hur fort går det egentligen?? (säger hon som går är i v 33 redan Förvånad)

Jag har gått upp 15 kg, men jag får skylla mig lite själv.. Har fallit tillbaka till sockret Vräkt i mig massa socker, varför kan man inte stå emot *suckar* GråterSkrikandes
  • Emmiez
    Pip73 skrev 2007-10-08 18:02:57 följande:
    Japp, jag ska ju ha bara 20 dagar före dig... 9 november Äsch, tänk som så att det tar du tag i sen. Jag gick ju på myten att man kan äta allt när man ammar när jag fick Robin, vilket resulterade i att jag hamnade på + 19 kilo innan jag tog tag i det igen 9 månader efter förlossningen. Den fällan ska jag däremot INTE hamna i igen!!!
    Jag tänker inte äta massa när man ammar, för man går ju ner i vikte, som folk säger.
    Hoppas jag kan ta tag i ätandet ordentligt, vill försöka äta ordentligt iallafall.
  • Emmiez
    Chania skrev 2007-10-10 19:27:44 följande:
    Theorese, det låter som ett bra alternativ till dippsåser! Skulle vara jättekul med recept! Bra att dippa grönsaker i. Jag har köpt hem yoghurtar med frukotos i och trott att jag varit hälsosammare då (är skeptiskt till sötningsmedel och fruktos är väl fruktsocker = naturligt)men läste att det inte var så bra det heller tydligen. Nån som vet varför? Så nu har jag köpt hem nästan likadan yoghurt som vi äter på mornarna fettfri naturell yoghurt helt utan sötningsmedel eller socker. Fast de är 200 gram per burk så vi får väl dela dem. Eller så kör vi med samma yoghurt på kvällen som på morgonen. Vi får se...Vill ju gärna ha D-vitaminerad yoghurt och just denna var ju inte det. Svårt kapitel att hitta bra yoghurtar!
    Fruktsocker är samma sak som annat socker, men det kommer från frukt och annat socker kommer från tex socker betan.
    Att äta en frukt är helt okej, men att äta fruktsocker är tyvärr lika dåligt som annat socker.

Naturell youghurt är bäst iallafall
  • Emmiez

Hej på er!
    JAg e inte inloggad här så ofta längre..

Vågen hoppar lite, har svårt att bestämma sig.. men det e precis runt 100.. låg på 99,5 sen 100,1 o sen 99,9 o nu i fredags va det 99,5 igen.. så jag håller mig rätt still Glad

• Emmiez
    Chania skrev 2007-10-24 15:40:35 följande:
    Hej Emmiez, hur mår du? Det börjar ju snart närma sig! Bara en månad kvar nu ju. Angående vägning väger jag mig varje dag men det är bara söndagsvägningen som "räknas" och då uppdaterar jag listan.
    Så gjorde jag förut, numera väger jag mig bara på fredagar :)
    Jag mår rätt bra, fast har börjat få ont i fogarna ibland o det är mindre kul, en dag kunde jag knappt gå från sängen ut genom rummet, trodde jag skulle gå av, det var hemskt, men just nu är det rätt okej.
    Men nu längtar jag mycket efter att se vem den lille krabaten är, den får gärna komma nu tycker jag :)
  • Emmiez
    Chania skrev 2007-10-24 20:19:46 följande:
    Emmiez, det förstår jag, så spännande! Den lilla kan ju komma när som helst nu. Åh, jag är så stolt, var ute och promenerade ikväll fastän jag verkligen var trögstartad. Men sen när man väl är ute går det så mycket lättare och när man kommer hem är det så skönt!
    Ja den kan komma nu, eller om nästan 2 månader *suckar*
    Men ja hoppas ja inte går över tiden iallafall..
  • Emmiez
    Theorese:
    Pajdeg av potatis? Det var nåt nytt. tycker det låter lite läskigt.. min pajdeg brukar bestå av smör o mjöl typ..

Chania:
    Va skönt att du går ner hur mycket har du kvar nu? du låg väl ungefär såhär när du blev gravid? Eller minns jag fel?

MrsK:
    Visst e det jävulskt jobbigt med sockret, men ger man sig inte så blir det lättare :) Skönt att du börjar gå ner igen!

Jag har själv inte jättelångt kvar tills det är dags för att ta tag i vikten igen.. Bebis e beräknad om en månad och 1 dag
    Så om en månad eller två ska jag väl börja ta tag i vikten igen :)
  • Emmiez
    Chania skrev 2007-10-28 20:47:39 följande:
    Emmiez, jag vägde 80 när jag blev gravid så det är bara två kilon dit nu. Men jag är ändå mycket större runt midjan och magen än jag var då, trots att jag väger samma sak. Konstigt. Och jag är så rädd att fettet på magen ska ha kunnat förgifta Moa då de ju säger att gifter lagras i ens fett och jag har ju som sagt rätt mycket fett på magen då allt brukar samlas där. Min kroppsbyggnad är sån. Så jag siktar på att åtminstone väga 75 när jag blir gravid nästa gång. För hoppet om att lyckas finns kvar ändå. Du får ju snart starta nedräkning, så spännande!
    Ja har sagt det innan, men säger det igen, jag har typ allt fett på magen, o min bebis har mått bra, jag vägde dessutom mer än dig när jag blev gravid, så då borde min bebis inte heller klarat det om det var så.. (har ni fått svar på obduktionen??)
    Skönt att det bara e 2 kg kvar iallafall :) dom har du snart gått ner, o dom 5 kommande också..
  • Emmiez

Chania:

Jag förstår..
    Men vet du, det finns smala som också förlorar sina barn i magen. Det är sånt som tyvärr händer..

Tyvärr är det så att allt som händer en överviktig, problem med att bli gravid, problem med rygg, problem med armar, allt altt allt det skylls på övervikten, så det är inte konstigt att man som överviktig tror att allt som är fel på en är pga övervikten, men riktigt så är det ju inte, för då hade det inte inträffat på dom som är normalviktiga eller underviktiga, då hade det bara drabbat oss överviktiga, men så är det ju inte..

Visst kan man i många fall må bättre om man går ner i vikt, men allt som är fel hos än beror inte på övervikten.
    Hoppas ni snart får svar och det visar att det inte var ditt fel :)
    *krama om*

• Emmiez
    Chania skrev 2007-10-28 21:40:54 följande:
    Tack!! Jo det stämmer säkert att det är så lätt att skylla på övervikt. Och tyvärr så händer det att bebisar dör i magen och på sjukhuset sa de att det inte beror på min övervikt men ändå...för egen del ska jag göra allt jag kan för att inte behöva tänka så ifall det händer igen, vilket jag verkligen hoppas att det inte gör.
    Jag hoppas verkligen att du inte ens behöver fundera på det här igen, jag hoppas att nästa gång du blir gravid så är det för att ni skall få bli föräldrar till ett barn som stannar kvar på denna jorden och får växa o bli stor och inte som dör i magen
  • Emmiez

smiter in här o hoppas att det e okej att jag berättar här

Malia75 har fått en son den 3:e fick hon en liten Emil, (det är skrivet i novembertråden )

• Emmiez
    Theorese skrev 2007-11-05 18:09:32 följande:
    Grattis Malia! Snart är det dig vi får läsa skvaller om Emmiez Martina- hur har du det med matordningen? Äter du mellanmål? Och ordentligt när du äter? Frukt kan också vara en bov i det hela. Jag måste inte bara begränsa mitt intag av onyttigheter utan har även fått sätta engräns på 23 frukter per dag, annars triggar mitt blodsocker igång...
    Jadå, när den kommit skriver ja in det här :) Lovar att berätta

Sen ska ja ta tag i vikten igen Ska bli skönt att kunna göra någotåt det igen
    Har ju försökt tänka på vad jag äter, men det e inte alltid lätt, sen kan ja ju äta mindre kolhydrater utan att riskera att skada bebisen..
  • Emmiez

ja hoppas ja e under 100 till lucia, väger 100,9 nu o ja hoppas bebis kommer snart, o då kan ja börja gå ner igen ;)

Svar på tråden 100 +