Inlägg från: Theorese |Visa alla inlägg
  • Theorese

100 +

J fer- grönsaksdip alltså..hmm..vi gjorde en slags hummus till grönsaksdipp på tjockisanstalten som var poppis..ska ta fram receptet när jag kommer hem om intresse finns.

Annars så är det ju just för att fett är en smakbärare som dipp på light produkter inte alls blir speciellt bra.

Lisalove- var det såna där justerbara? Har ett par jag också som bara krånglar hur mycket jag än skruvar åt dem. Men jag har ett par med fast längd också och de är mycket bättre. Men lite kreativ skulle jag nog vara om jag var du. Linda några varv eltejp under själva justerfästet och sen över alltihopa så att det blir fastlängd på staven kanske...

• Theorese

Okej mina vänner nu kommer receptet:

2 1/2 dl kokta kikärtor
    1 1/2 msk citronsaft
    1 pressad vitlöksklyfta
    1 krm salt
    1 krm spiskummin
    1 krm chilipulver
    2 tsk hackad persilja
    1-2 msk vatten

Mixa allt i en matberedare eller med stavmixer. Smaka av och krydda mer om det behövs, späd med vatten om den blir för tjock, ska bli något lösare än potatismos i konsistensen.

• Theorese

Annars är jag helt genomförkyld och just nu är mina matrutiner satta ur spel, är helt enkelt inte hungrig och ingenting smakar direkt mycket...men men jag rä sjuk får tänka på det.

• Theorese

Jo förkylningar är verkligen förrädiska, jobbade igår förmiddag och var hemma på eftermiddagen. Idag hade jag utbildning på jobbet så jag pallrade mig dit imorse och kändes väl okej trots sirap i hjärnan, men så åkte jag hem efter lunch och det är först när man kopplar av man känner hur risig man är... ska se om jag inte har lite whiskey hmma som kan få mig i form snabbt igen.

• Theorese

Chania, vad gäller nötter så måste man också vara försiktig med fettinnehållet, fetterna är visserligen av den nyttiga sorten men kaloriinnehållet är högt. Vi gjorde en matregistrering på tjockisanstalten och en tjej hade tagit 50 gram jordnötter till mellanmål i tron om att ha valt ett nyttigt alternativ, de jordnötterna förstörde helt balansen mellan fett, protein och kolhydrater och fick det totala kaloriintaget att skena iväg för den dagen...kan vara värt att tänka på.

Receptet på hummus är för4 personer.

lisalove- vad pluggar du? *nyfiken*

Här ska vi snart iväg på en julmarknad, jag vet att det åter helt befängt eftersom det är oktober men det är på en herrgård i närheten och vi tänkte att det kunde vara en mysig lördagsaktivitet.

• Theorese

Här är det fortsatt förkylt, är tom hemma från jobbet idag inte likt mig alls men den här förkylningentar knäcken på mig Som tur är har jag ingen feber...

Annars så är det väl som för J fer, det mesta går på rutin och dagarna bara flyger iväg...

• Theorese

Jojja, jag vet precis varför du håller på med detta, det vet du själv också innerst inne!! Skärp dig

Tessalisa- låter klokt att koncentrera dig på att få en fungerande sömn man kan inte ta itu med allt samtidigt.

Nyfiknaflickan, oj oj där går det utför! Kul!

Kom igen nu tjejer!!

• Theorese

Hallååååååå? Vart är ni?
    Här är det skönt att det är lördag, bliren lunch på stan, besök på en konstutställning och kanske lite shopping

• Theorese

Martina 3 - Välkommen till oss! Om du inte redan märkt det så delar vi här både mot och medgångar och peppar varandra!
    Det är jätteviktigt att äta ordentligt! Jag går också upp i vikt av träning, på kort sikt. Mät och ta kort på dig själv i olik avinkalr om vågen inte visar på resultat. Jag vet att jag själv inte lever som jag lär utan blir mer än vansinning på våghelv-tet som visar plus.

Chania- Jag skulle absolut tro mer på SLV än på vad en enskild fanatisk dietist tror på.

J fer- nu vet jag varför jag inte vill tillbaka till förorten! Var på besök hos mina föräldrar igår och det var så skönt att komma hem till kohagen! Rätt sida stan måste väl vara söder om stan?

Svar på tråden 100 +