• maica75

Vad är molvärk? Hur känns det??

Har kollat på lexikon detta ord men hittar inget. Vad betyder det, och hur känns det?

• Svar på tråden Vad är molvärk? Hur känns det??
  • Zabka

Molande värk är en smärta som är konstant och dov, den sitter i hela tiden och du kan inte riktigt säga exakt var den sitter. Mensvärk är ofta molvärk, eller så kan man ha molvärk när man är gravid.

• maica75

Jag har aldrig haft mens/molvärk utan det ömmar bara i tjejmagen och ryggen. Nu ömmar det ibland i tjejmagen och stickkänsla ibland. Har BIM den 21/8, vet inte om det är gravdig symptom?

• Lilly Li

om du har BIM om en vecka verkar det väldigt tidigt med symptom redan... kan vara något annat, men som sagt molvärk och mensvärk är i princip samma sak! livmodern som jobbar, antingen på att växa eller att få ut blodet...

• IzaBellasmamma

Jag har alltid kännt av mina graviditeter tidigt, vecka 3 för att vara exakt. Så har du aldrig haft molande värk tidigare så kan det ju tyda på ngt. Men som du skriver så brukar du vara lite öm i "tjejmagen"... och enligt mig så är det just det som är "molande"

• Dovima

Har oxå haft en molnande värk som går över hela magen och ut i korsryggen...som ett bälte. Har haft det i 3 dgr nu...mensen är beräknad till nu på söndag...Känns som mensvärk men ändå inte...Kan det vara eller...vet inte, vågar inte hoppas. Men det är iaf en helt annan smärta än min vanliga mensvärk...är mer kraftig fast på ett annat sätt. Vad tror ni?

• Ziitoo
    Dovima skrev 2007-08-13 23:14:07 följande:
    Har oxå haft en molnande värk som går över hela magen och ut i korsryggen...som ett bälte. Har haft det i 3 dgr nu...mensen är beräknad till nu på söndag...Känns som mensvärk men ändå inte...Kan det vara eller...vet inte, vågar inte hoppas. Men det är iaf en helt annan smärta än min vanliga mensvärk...är mer kraftig fast på ett annat sätt. Vad tror ni?
    Så tycker jag också, att det känns som mensvärk men ändå inte. Ligger på BM+4 idag och ingen mens sikte. har haft molvärk sen i onsdagseftermiddag.
  • Dovima

Håller tummarna för dig, Smuffen! : D
    Jag ska ha min mens på söndag så jag får väl se...
    Har inte lika ont nu...är bara svullen och lite molnande värk.
    Ja, vi får väl se! Lycka till i alla fall! Berätta gärna hur det går! : )

• Ziitoo
    Dovima skrev 2007-08-14 19:23:03 följande:
    Håller tummarna för dig, Smuffen! : DJag ska ha min mens på söndag så jag får väl se...Har inte lika ont nu...är bara svullen och lite molnande värk.Ja, vi får väl se! Lycka till i alla fall! Berätta gärna hur det går! : )
    Är också lite svullen tror jag, har tagit kort och ska lägga in i datorn min, måste se hur det ser ut, hehe
    Ska köpa test imorn och testa på torsdag, är sjukt nervös. molvärk har jag än... IIIH
  • Dovima

Spännande! Idag blödde jag lite när jag gick på toa, lite brunaktigt...är exakt 10 dgr sen ägglossningen men vill inte hoppas. Har läst att det är vanligt att blöda lite innan mens...utan att det behöver vara en nidblödning men om man lägger ihop alla faktorer så...men det är väl bara att vänta å se antar jag.
    Just nu ser jag helt uppsvälld ut!!!
    Hoppas att du plussar! Låter ju verkligen som det! Kuuul!

Svar på tråden Vad är molvärk? Hur känns det??