Stjärnstopp, jag genomgick för precis i dag 2 veckor sedan en skrapning, jag var i v. 13+5 och trodde allt var ok men när jag kom på rutinläkarbesöket visade det sig att "fostret" hade dött i v. 8 men kroppen i fattat det, den trodde jag fortfarande var gravid. Vi fick gå hem och vänta och se fall MF skulle starta av sig själv annars skulle vi komma tillbaks om fem dagar, jag lovar att dessa fem dagar var de värsta i mitt liv! Men dagen vi kom in gjorde de ett nytt VUL för att vara på den säkra sidan, sedan fick jag två tabletter som de stoppade upp i slidan, sedan fick jag ligga ner i två timmar. Efter det bar det i väg till gynavdelningen och jag blev inskriven och fick ytterligare två tabletter, sedan 15min innan utsatt operationstid fick jag byta om och blev inlagd direkt på opertionssalen. Dom förklarade vad dom skulle ge mig och vad jag skulle tänka på, osv. alla var helt gudomlig och innan jag visste ordet av det var jag sövd, när jag vaknade 45min senare var allt över vilket var både en lättnad och en tomhet. efter en stund fick jag några smörgåsar och sedan en timme senare fick jag upp och gå och två timmar efter uppvaknandet fick jag åka hem. Jag har aldrig under dessa två veckor blodat speciellt mycket, inte ens i närheten av en vanlig mens, det jobbiga har varit att det är som brunaktiga flytningar så jag har helt tiden behövt använda trosskydd. Pga av detta har jag dock också haft 14 dagar med svamp vilket har varit det j-ste på allt ihop! Men jag är extremt glad att jag blev sövd och personalen var alla helt kanon så jag har bara en "positiv" erfarenhet, även om hela situationen var väldigt psykiskt påfrestande. Mitt tips är att ta det lugnt några dagar man är lite groggy efteråt och sedan åker du bort och bara göra något helt annat. Dethar funkat bra för mig. Jag hoppas att du kommer få samma bra erfarenheter som jag har! Kram på dig!