• Bubblan82s

Märke på barnvagn? Vilken ska man köpa?

Hej alla!! Jag undrar vilken barnvagn man ska inhandla den dagen det är aktuellt!!??? Finns ju jätte många olika märken!!! Tacksam för olika råd på olika vagnar!!!

Jag är mest inne på en kombi/duo men vilket märke????

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-08-14 21:15:55:
    E där stor skillnad på svikten på alla vagnarna? De vagnar jag kört har varit av den billigare varianten och dom e så stumma!!

• Svar på tråden Märke på barnvagn? Vilken ska man köpa?
  • miababia

vi har en knorr/cango och nöjda med den. vi köpte ny från tyskland för lite under 3000kr

• blonde redhead

HAr testat ganska många vagnar och sist köpte vi en bugaboo, den kommer vi aldrig göra av med så det rekommenderar jag starkt!

• Jazza

Ett tips är att fundera över var du använder vagnen mest... typ skog, stad osv. Har du hund eller ett eller fler barn innan?
    Jag bor i centrala göteborg, men promenerar massor i skog osv. Vi har en Teutonia Prestige, med mjuklift, och jag är supernöjd med den

Ät gul snö, har du tur är det öl!
  • annadite

Vi har köpt en Carena Kombi, med svängbara framhjul. Perfekt när man bor i stan, men också perfekt på grusväg då man kan låsa framhjulen.

• Bubblan82s

Tack för dessa tipsen!!! Det jag tänker på mest är svikten i själva vagnen... En vän till mig har en vagn (minns inte vad den heter) som där inte finns någon svikt i alls!! Inte skön att köra! Måste lägga stor vikt på att lyfta den över tex trottoarer o dyl... Det bästa hade väl varit om vagnen e skön att köra i alla lägen, skog som stad!!

Jag har inga barn så detta är bara en liten undersökning för egen del... Skoj att få höra olika varianter och råd!!! För att kunna köpa den bästa vagnen när det är dax!!!

Svar på tråden Märke på barnvagn? Vilken ska man köpa?