• craft

Docka och piano i trä

Hej,
    Jag har en liten fråga som jag hoppas att få svar på. När jag var liten hade jag en docka som hade huvud, armar och ben i plast och kroppen var i tyg. Dockan hade inge extrafunktioner såsom prat eller kissa. Den kunde blunda, det var det enda :) Jag älskade den dockan och skulle vilja köpa en till sonen men jag hittar ingen. I alla affärer finns bara plast docker med blöjor och som kan prata, eller har jag inte letat tillräckliigt? Nån som har tips på var man kan hitta liknande tyg/plast-dockor?

Sen letar jag efter ett litet piano i trä, nån som har tips?

• Svar på tråden Docka och piano i trä
  • Feline

Little Mommy ser ut som du beskriver, förutom att den inte kan blunda. Inget hår har den heller utan är mer på bebisnivå. Har sett den i flera leksaksaffärer. Finns dessutom både som pojk- och flick-bebis.

Sedan ett piano i trä - är det ett 'riktigt' piano du menar fast i barnstorlek? Waidele i Göteborg hade sådana när jag bodde där för herrans massa år sedan. Nu ser det ut som om de bara har skivor på Korsgatan, men om du frågar vart de har flyttat sin instrumentförsäljning så kanske de har det fortfarande?

• Söderböna

Pluttan har en docka från Corolle som är precis som du beskriver. Den är så fin! Och mycket älskad.

Corolledockor brukar ofta säljas i små leksaksaffärer (här i Stockholm finns de bl a på Leksaksborgen vid Östermalmstorg och Rödbroka på Hornsgatan).

Litet piano har jag sett på Kalikå, men jag tycker det verkar "fjompigt". Det har inte hela klavituret (eller vad det heter) och tangenterna ser ut att vara fullbreda vilket gör det svårspelat för små barnhänder. Kul grej i sig, men inte riktigt genomtänkt. Vi har köpte en liten synt med smalare tangenter till vår plutta istället.

• craft

Tack för era svar!

Söderböna: Det var en sån docka jag menade! Tack! Vad roligt då ska jag gå dit och shoppa, de verkar ha många bra leksaker. Jag tycker större leksaksaffärer som br är rätt dåliga. Rödbroka har jag varit på när jag var gravid men jag tänkte inte på att kolla där. Det är kanske bättre med en synt, jag gillar inte heller kalikås piano.

• Söderböna

Visst har Rödbroka så fina leksaker!!!

Modellen på docka som pluttan har heter "Calin", den är ok för barn under tre år.

Svar på tråden Docka och piano i trä