• Helen72a

Vilken färg på gardinstång?

Nu har vi målat & tapetserat om.....

nu e bara frågan .... VILKEN FÄRG ska det vara på GARDINSTÅNGEN?

jag vill ha svart & min man silver.

det ska vara hel svarta panel gardiner eller kanske hel grå + hel svarta....

men har bestämt mej/oss för hel svarta i alla fall, så får vi se hur det blir med de grå

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Vilken färg på gardinstång?
  • miniGrynet

Vi har svarta i alla rum, med fina ändknoppar.
    Gillar att dom syns!

Jag röstar på svarta, helt klart!

Men det beror ju såklart på vad för effekt man är ute efter, ska dom synas eller försvinna.

♥ (¯`°?.¸ ♥ Elise ♥¸.?°´¯) ♥
  • Marie Curie
    Bebbe2006 skrev 2007-08-14 02:44:47 följande:
    Va? Varför skulle gardinstängerna försvinna?
    Därför att väl synliga gardinstänger drar ögonen mot just gardinstängerna, och inte gardinerna eller fönstret i sig.

Man måste, i ett synfält, välja VAD det är som är själva essensen i synfältet. ALLT kan inte synas mest - då blir det bara ett virrvarr av synintryck och man ser egentligen inte någonting ordentligt. Man blir bara trött i huvudet. Ett bra exempel på ett dåligt exempel är framsidan av nya IKEA katalogen *ryyys*.
  • Isens mamma

Silver. Håller med de som säger att stången ska "försvinna" Gillar diskreta gardinstänger, tycker inte om ändknoppar!

• ming
    Marie Curie skrev 2007-08-14 07:43:15 följande:
    Därför att väl synliga gardinstänger drar ögonen mot just gardinstängerna, och inte gardinerna eller fönstret i sig.Man måste, i ett synfält, välja VAD det är som är själva essensen i synfältet. ALLT kan inte synas mest - då blir det bara ett virrvarr av synintryck och man ser egentligen inte någonting ordentligt. Man blir bara trött i huvudet. Ett bra exempel på ett dåligt exempel är framsidan av nya IKEA katalogen *ryyys*.
    Fast å andra sidan skulle ju ts ha svarta panellängder, vilket gör att de kanske inte syns lika tydligt.
  • Marie Curie
    ming skrev 2007-08-14 10:51:30 följande:
    Fast å andra sidan skulle ju ts ha svarta panellängder, vilket gör att de kanske inte syns lika tydligt.
    Nja... njo... Jag förstår att folk vill ha effekten av gardinstång, men generellt tycker jag ändå att man ramar in fönstret för mycket om man har gardinstänger som syns mellan gardinerna och ovanför fönstret.

Jag tycker man förtar mycket av effekten av panellängd (att INTE ha kappa, dvs inte ha något ovanför fönstret) om man istället sätter en gardinstång på dess plats, så att säga.
  • CeeJay

Jag tycker det skulle vara finast med silver. En svart blir så markant och jag skulle då hellre ha en som försvinner in i väggen och låta själva gardinerna stå för det mer färgstarka

• Runguska

Svart för kontrastens skull.

Svar på tråden Vilken färg på gardinstång?