• Ejma

Lägga ned sovande barn!

Hej! jag undrar om någon har nått bra tips på hur ja ska göra för att min 4 månaders dotter ska sova vidare när jag lägger ned henne. Var hon än somnar och man behöver flytta henne så vaknar hon i stort sett varje gång ja lägger ned henne.

• Svar på tråden Lägga ned sovande barn!
  • Jennyrockar

Amma liggandes å smg iväg sen?

Annars löser det där sej ju framöver när dom sover tyngre å inte behöver lika mkt närhet å mat lika ofta.

~Isaac 9/7-05 å Morgan 9/10 -06~
  • Tonx

Se till att sängen är varm och ombonad innan ni lägger ner. Snurra in henne i en filt innan.

Annars, lägg ner henne innan hon somnar, eller låt henne somna liggandes bredvid er.

• lövet2

Jag brukar lägga ner babyn på mage. Då kan jag klappa om lite ifall babyn verkar vakna till. Sedan väntar jag tills jag ser att den sover ordentligt, och så vänder jag den på rygg eller sida. På det här sättet hinner babyn rapa också om det behövs.

• zanzibar

Se till att hon kommit in i djupsömn innan du provar lägga ner henne, brukar ta ca 20 min, märks på att armar å ben är helt avslappnade.

• Ejma

tack för tipset! ibland brukar vi göra så. men så sover hon faktiskt väldigt bra i sin egen säng å då vill vi fortsätta med det. ibland gör ja så i vår säng å sedan lyfter ja över henne i sin säng å då vaknar hon oftast.
    Ibland brukar hon ju typ somna hos oss eller på en madrass nere vid tv:n.

• GOBLIgobli

Vi brukade ha babyna på en stor kudde, typ vanlig huvudkudde och så fick de somna på den när vi satt i soffan. Sen var det bara att lägga ner både kudde och baby i spjälisen.
    Oftast vaknar de av at det blir "kallt" när man lyfter dem.

Om du inte har tid att göra det rätt första gången, när har du tid att göra om det?
  • Ejma

tack för alla bra tips!

ska prova! innan har ja varit rädd för att lägga henne på mage, men nu när hon själv kan vända sig till mage så e det väl inga problem!

Jag e jätteglad för alla tips! *

• Ejma

hej igen!

hur gör man bäst när hon somnar i famnen???

• GOBLIgobli
    Ejma skrev 2007-08-13 21:47:39 följande:
    hej igen!hur gör man bäst när hon somnar i famnen???
    Kanske försöka få en filt runt henne som värms upp lite och sedan förskitigt lägga ner henne. Svårt, jag vet!
    Om du inte har tid att göra det rätt första gången, när har du tid att göra om det?
  • lövet2
    Ejma skrev 2007-08-13 21:47:39 följande:
    hej igen!hur gör man bäst när hon somnar i famnen???
    Jag brukar lägga babyn på en filt på golvet i stället för i sängen, såvida det inte är sent på kvällen och jag ska gå och lägga mig. När man lägger babyn i samma rum som den somnar, så blir det samma ljus, ljud och värme i stället för att hamna i ett tyst mörkt sovrum. En liten baby sover oftast bättre i ljud och ljus!
  • Moj Katile

Vetekudde som värmer upp i sängen?? Det ahde jag till sonen!

• Tett82

Vår tjej somnar ofta i famnen på nån av oss i soffan. När vi reser oss från soffan för att lägga henne i vaggan så vaknar hon till lite, men hon brukar somna om rätt fort om man stryker henne lite över håret eller på ryggen/magen.
    Lycka till!

• liina86

vår Roni brukar somna i famnen,när han somnat brukar jag sitta och titta på tv ungefär 20min med honom i famnen så han somnar ordentligt(det tar 20-30min innan bebisen är i djup sömn).sen lägger jag försiktigt ner honom i vaggan där jag haft en varm vetekudde innan så vaggan är varm och skön!funkar alltid hos oss!lycka till!

• Ejma

tack alla för alla bra tips ja fått!

Svar på tråden Lägga ned sovande barn!