Inlägg från: Frantic |Visa alla inlägg
  • Frantic

Överklassnamn

Avstå gärna, men det Chester Copperpot skrev är sant.

Joona skrev 2007-08-20 21:37:14 följande:
    Håller verkligen inte med!Så alla stenrika kändisar är WT då? (Just nu önskar jag att jag kunde missas alla skumma namn som kändisars barn har)Avskyr ordet WT och att påstå  att vissa namn lyser av WT-föräldrar är oförskämt och trångsynt!Men ni kan dansa i ring och hålla med varandra! Jag avstår!
  • Frantic

White Trash, lågutbildad underklass utan smak.

Jeriko skrev 2007-08-22 17:45:09 följande:
    Puffar: är det inte nån vänlig själ som kan berätta vad WT står för???
  • Frantic

Inga problem

Jeriko skrev 2007-08-22 17:54:53 följande:
    Frantic: TACK för snabbt svar!
  • Frantic

Charlotte
    Louise
    Ebba
    Caroline
    Emelie

Peder
    Carl-kombinationer
    Philip
    Alexander
    Fredrik

• Frantic

Ärligt?

Jess Gbg skrev 2007-08-24 09:55:43 följande:

Ojdå har aldrig riktigt tänkt i de banorna...Jag valde namn på mina barn som jag "bara tyckte var fina"...Hur uppfattas de namnen? Alicia och Olivia?
  • Frantic

Jag undrade om du ville ha ett ärligt svar på frågan om hur dina barns namn uppfattas. Många gånger här på FL uppfattar jag att folk ställer frågor som de inte alls vill ha ett ärligt svar på, utan dunk i ryggen för. Och svarar man ärligt blir folk ledsna.

• Frantic

Olivia känns neutralt medelklass, medan Alicia känns underklass/lågutbildat.

Jess Gbg skrev 2007-08-24 11:17:53 följande:

FranticJasså, jaha...ja klart ärligt. Vill veta hur namnen uppfattas.
  • Frantic

Tindra VI Novalie av Sverige

Themis skrev 2007-08-24 22:56:14 följande:
    Pågåfelöga: Nä men tänk er själva...Sonny den sjuttonde Kentasom kung i Sverige?*ROFLMAO*
  • Frantic

Klassiska kunga/drottning-namn

Beccan skrev 2007-08-24 22:57:47 följande:
    Rebecca är ju kalas fint men hur låter viktoria?Gustav?
  • Frantic

Gustav Vasa kallades Kung Gösta av sin samtid Snacka om bonnigt! Och Drottning Kristina kallades Kerstin

Rosenöga skrev 2007-08-24 23:06:46 följande:
    Jag tycker Gustav låter som en bonngubbe. Visst, jag gillar bonngubbar, har inget emot bonngubbar som heter Gustav. Bäst att klargöra!Ja, och så har vi katten Gustaf också då.
  • Frantic

Japp, Gösta är vardagligt för Gustav och Kerstin är vardagligt för Kristina.

Rosenöga skrev 2007-08-24 23:21:55 följande:
    Ja, Gösta och Gustav har samma ursprung. Stavades ibland Giösta också.Kerstin börjar komma tillbaka lite smått. Har hört ett par stycken som fått det namnet.
Svar på tråden Överklassnamn