• Anonym

Knöl på handleden.

den du antagligen har kallas för bibelknuta och är en hårt knuta full med vätska den kallas för bibelknuta för förr i världen slog man sönder den med en bibel så om du inte vill går till doktorn ta nått hårt typ din mobil eller nått o slå hårt på den så den går sönder min svåger gjorde det och hans han domnade på kvällen men dagen efter var den bra o knutan var borta skall cokså tillägga att han studerar till läkare

• Anonym

Jag har exakt likadant, mamma sa att det förmodligen är brosk, får jag fråga vilken hand?

• Anonym

Har du ont under fötterna också?

• Anonym

Låter som ett ganglion. Kan gå bort av sig själv om man försöker låta bli att anstränga handen på ett tag. Det är tyvärr lätt att den återkommer senare i livet vid ansträngning. Men gå till din husläkare så kan h*n skriva remiss till handkirurgen om det är mycket besvärligt. Man kan även klämma väck ett ganglion men det gör tydligen xxxx-ont.
    Good luck! / F.d. gangion-innehavare.

• Anonym

jag har med en knöl på samma ställe om jag fattat rätt=) om jag lägger min tumme i min hand så kan jag inte böja handleden utåt längre och när jag vickar på tymmen så känns det som att det knakar i mina senor eller vad det är...har ni typ samma?? har sprungit mellan arbetsterapi och `läkarna`på vc,efter en skena och 2 kortison sprutor så har dom skickat en remiss till en ortoped..eftre ett och ett halvt års tjat om att jag HAR ont...

• Anonym

Hade en så kallad ganglion på handleden för ca 9 år sedan... Jag fick den bortopererad och den har inte kommit tillbaka ännu. Det tråkiga är att jag nu har ett ärr där i stället, trots att läkaren sa att det inte skulle synas något.

Svar på tråden Knöl på handleden.