P-piller + behåring
Hjälper p-piller mot den manliga behåringen?
Är så jävla trött på håret och funderar på att prova p-piller. Men hjälper det?
Hjälper p-piller mot den manliga behåringen?
Är så jävla trött på håret och funderar på att prova p-piller. Men hjälper det?
Öh näe det tror jag inte låter konstigt. Men diane är ett p-piller jag tog för akne och det hjälpte
Men jag har läst att p-piller gör att äggstocken får vila och bli "normal". Då måste ju symtomen på pco-äggstocken också försvinna. Eller?
Men vad kallar du för manlig behåring?
Det finns laser som tar bort det för gott. Bättre än en massa onödiga hormoner.
eller androkur.... www.fass.se
P-piller ha en viss effekt på hårväxten har jag hört, särskilt Diane ska vara bra!
Testade själv Diane i bara en månad för jag mådde så sjukt illa av dem. Hann inte märka nån skillnad men har kanske inte så mycket manlig hårväxt heller.
Jag kan ju bara utgå från mig själv, men då jag åt p-piller och minipiller så hade jag inte tillstymelse till ökad behåring. Har inte så farligt nu heller men märker av behåringen mer nu när jag inte äter hormoner. Den ökade behåringen beror ju på det ökade testosteronet i kroppen så logiskt sett så borde ju p-piller innehållandes östrogen kunne hålla nere överproduktionen av testosteron...
d där med aatt laser tar bort behåringen för gott är helt fel... ja har lagt ut 25-30.000 på laser men nu siter man här m håriga ben igen.. man kan aldrig garantera att dom försvinner för gott, men att d blir vilande.under min graviditet så växte inte mina hår ut efter ja rakat o håren va borta ända tills ja sluta amma. detta är ett stort problem för mej oxå... vem vill visa sej på stranden...men om ja tänker tillbaka på den tiden då ja åt p-piller så va nog behåringen mindre.
Men jag har inte ökad halt av testosteron, men dock en för låg halt av SHBG. Vilket ju gör att att det frigörs för mycket testosteron.
Hmm, jag höra med min gynekolog. Eller kan en barnmorska på VC fixa detta tro?
Jag är numera beredd att prova det mesta!