• Teea

P-piller + behåring

Hjälper p-piller mot den manliga behåringen?

Är så jävla trött på håret och funderar på att prova p-piller. Men hjälper det?

• Svar på tråden P-piller + behåring
  • Krusbär

Diane kan bara skrivas ut av läkare - gynekolog eller hudläkare.

• LiselottePCOS

SHBG ökar om man går ned i vikt.

Ja Andorcur ta ihop med p-piller

• Jessie80

Hej! Vissa p-piller hämmar hårväxten, Diane funkade mycket bra för mig med påverkade mig mentalt på ett negativt sätt, blev deppig av den. Men om man inte känner av det så skulle jag absolut rekommendera den.

• Teea
    LiselottePCOS skrev 2007-08-16 19:52:33 följande:
    SHBG ökar om man går ned i vikt. Ja Andorcur ta ihop med p-piller
    Men då skulle man kunna prova enbart p-piller först för att se om det hjälper? Och om det inte gör det så kan man prova Androcur?

Apropå vikten så jobbar jag på det! Försöker i alla......*mutter*

Tack!
  • Teea

Har varit i kontakt med Gyn nu och kommer att kallas i september/okt någon gång. Så får vi se vad dom säger!

• Snuttis78

Jag åt Androcur mot hårväxten och såg efter några månader en stor skillnad, mycke mindre hår, tunnare men jag fick problem med små blödningar. Jag åt inte p-piller tillsammans med det. Jag kommer inte så bra överrens med dem, prövat med Yasmin. Jag slutade med Androcur i april och jag fått tillbaka håret tyvärr. Jättejobbigt men jag fått "normal" mens, varje månad, för min mens försvann helt under flera år. Känns bra att ha en blödning även om jag inte har ägglossning. Många av mina värden som SHBG m.fl gick ner undertiden jag åt Androcur. Vilket är bra.
    Jag fick förslaget att äta Androcur 3 v och sen uppehåll 1 v för att få mens, men de fungerade inte. Skulle då få ett medel för att få mens men valde att pröva utan.
    Jag är kluven över hur jag ska göra. Jag mår riktigt dåligt över behåringen... men samtidigt vill jag ändå ha mens för jag mår bra av det. Jag mådde inte bra av att små blöda. Läkaren sa att kroppen mår bra av att blöda 3:e månad.
    Jag skulle gärna ta Androcur med p-piller om de var möjligt.

Hoppas de går bra för dig.

• Teea

Men SHBG ska ju inte bli lägre.....då frigörs ju mer testosteron?

Jag får skitdåligt över att ha riktigt grov skäggstubb varje morgon när jag vaknar. Hemskt är det! Jag rakar och rakar och på em har det redan blivit lite stubb. På hakan och under hakan och ner på halsen.

Överläppen vaxar jag varannan vecka och likaså kinderna.
    JAG HATAR DET!

• talia

Här är en till som fullkomligt HATAR denna hårväxt!! Värst är överläpp och haka. Ätit Yasmin i ett år och kanske kanske att det blev något mindre eller iallafall tunnare hårstrån på nåt vis (efter några månader). Men ändå, raka varje morgon vilket känns otroligt pissigt. Försökt med svindyr ljusbehandling men det var då inte permanent för min del. Vad gör man?! Vaxat har jag aldrig gjort, blir det inte väldigt rött och irriterat då eller hur funkar det? Rakar du inget emellan då?

• talia

Snuttis, läste i fass om androcur att det passar bra att kombinera med p-piller. Kanske ngt för dig?

• Teea

Det värsta med att vaxa är att man måste vänta tills hårstråna vuxit ut kanske 0,5 cm!!!!!!!!! Det skulle jag ALDRIG klara.

På överläppen och kinderna funkar det för mig att vaxa då håren inte är extremt svarta och tjocka, får göra detta varannan vecka. Men där jag har rakat i flera år, isch...Jag skulle få gå i ide!
    Jag har ju skäggstubb redan kl 15 om dagarna. Pissigt! Jag hatar det! Skiner sen solen ute så vill jag gå hem och gömma mig!

• talia

Ja fy man går ju rent och är nojjig hela dagarna för att hårstråna ska synas.. det är SÅ jobbigt. Jag mår mest pyton av det hår som är på överläppen, skulle aldrig stå ut med att vänta tills de vuxit ut såpass! Eller ja, kanske om man har semester och gömmer sig inomhus tills vaxningen är avklarad hehe, men det känns väl inte helt genomförbart.. Hursomhelst, vi kan väl följas åt om vi hittar något som kan hjälpa oss i vår vånda.

• Teea

Nu har jag varit hos gynekologen och fått utskrivet Diane.
    Ska få äta det i ett halvår för att därefter gå över på vanliga p-piller.

Risken att få blodproppar av Diane är mindre än när man är gravid har jag nyss läst mig till. Så jag är lugnad.

Hoppas verkligen att det funkar och att jag inte mår piss av dom.

• mainecooner

Har ni provat epilering?
    Jag har en ny Braun xelle som är otroligt bra att epilera med. Tar mkt mkt korta strån. Mkt bättre än min förra maskin.

• Safira2000

HEJ!

Jag fick äta Diane för min pcos och då stanna hårväxten av.
    Jag har svarta hårstrån i  princip på kroppen dvs inte bara i ansiktet.

Går annars oxå på Light Sheer XL laser för att ta bort dom svarta hårstråna främst i ansiktet.
     och det har vart toppen faktiskt, och har inte mycket kvar nu att ta bort, kanske något att rekomendera.
    villar just nu med det då jag genomgår ivf.

• Teea
    angel36 skrev 2007-10-10 15:54:20 följande:
    HEJ!Jag fick äta Diane för min pcos och då stanna hårväxten av.Jag har svarta hårstrån i  princip på kroppen dvs inte bara i ansiktet.Går annars oxå på Light Sheer XL laser för att ta bort dom svarta hårstråna främst i ansiktet. och det har vart toppen faktiskt, och har inte mycket kvar nu att ta bort, kanske något att rekomendera.villar just nu med det då jag genomgår ivf.
    Jag har precis som du svart hår i stort sett överallt tycker jag. Isch!
Svar på tråden P-piller + behåring