• NiRoDe

Vad göra med Taco köttfärs?

Vi har lite Taco köttfärs över sedan helgen.
    Vad kan man göra för smarrigt med det? Någon som har ett recept på något gott?

Tack på förhand!

• Svar på tråden Vad göra med Taco köttfärs?
  • Amita

köttfärssås, biffar, gratäng

• Vilmas Mamma

Varma mackor, med majs & en klick creme fraiche

*~Vilma & Edvin~*
  • Theorese

Gör en taco paj. Gör et tvanligt pajskal, i med köttfärsen på med riven ost och en äggstanning på 3 ägg och 3 dl mjölk. Kanske lite paprika och lök om ni har det också.

• NiRoDe
    Theorese skrev 2007-08-14 09:56:04 följande:
    Gör en taco paj. Gör et tvanligt pajskal, i med köttfärsen på med riven ost och en äggstanning på 3 ägg och 3 dl mjölk. Kanske lite paprika och lök om ni har det också.
    Det lät gott, så får det bli

Tack alla som svarat!
  • ängeln83

Såg att du redan bestämt vad du skulle göra, men här kommer ett förslag ändå.
    När jag får taco färs över brukar jag blanda den med lök, champinjoner och taco sås. Sen varvar jag färsen med skivad rå potatis i en form, häller över matlagnings grädde och lite ost över, in i ugnen 40 min, super gott.

¤¤¤Liam 070317¤¤¤
  • NiRoDe
    ängeln83 skrev 2007-08-14 10:13:25 följande:
    Såg att du redan bestämt vad du skulle göra, men här kommer ett förslag ändå.När jag får taco färs över brukar jag blanda den med lök, champinjoner och taco sås. Sen varvar jag färsen med skivad rå potatis i en form, häller över matlagnings grädde och lite ost över, in i ugnen 40 min, super gott.
    Åh, det lät ju oxå supergott! Så får det bli nästa gång.
  • buspolly

här är ett till förslag...
    riv ett par morötter och rör ner i köttfärsen, häll över lite matlagningsgrädde och låt koka ihop.
    ta mjuka tacobröd och rulla in röran i dessa, lägg på rad i en form, strö riven ost över och in i ugnen.
    supergott.

• Tjomsan

Soppa! Buljong, snabbmakaroner, kanske lite ketchup. Majs? Bryn lite lök, röd paprika. Hitta på!

• Niiilam

Jag brukar göra pizzabullar. Så gott!

• NiRoDe
    Tjomsan skrev 2007-08-14 10:27:35 följande:
    Soppa! Buljong, snabbmakaroner, kanske lite ketchup. Majs? Bryn lite lök, röd paprika. Hitta på!
    Soppa var ett bra förslag, men kanske inte idag då det är så varmt! Får spara tills vintern.
  • EllBee

Jag brukar tärna i paprika och ha i majs och en klick creme fraiche för att binda ihop det. Sen serverar jag pasta till. Jättegott!

• Tårtsmulan77

Jag brukar göra pannkakscrepes när jag får tacoköttfärs över, jättegott Glad

• QuteCat

gör en röra till bakad potatis eller baguetter.

blanda gräddfil med taco-mix-dip, alltså sånna man har till chips, hacka ner lite röd paprika. Låt stå en stund.

Tillbehör: röd lök och sallad

Svar på tråden Vad göra med Taco köttfärs?