• Anonym

Min man går i borgen!!!!

Ja, att han går i borgen för sina föräldrars lån kommer antagligen göra att ni får svårare att få lån framöver. En stor del av hans kreditutrymme är ju redan intecknat. Ett borgenåtagande räknas som om det vore personens egen skuld, vilket det ju mycket väl kan bli.

• Anonym

Nu är jag här igen. Diskuterade lite fram och tillbaks med sambon igår.
    Det är så att det är hans pappa som har skulder. Om han nu betalar dessa i samband med flytten och då alltså blir skuldfri. Kan man då skriva över min sambos "skuld" på pappan efter typ 3 år?

Om nu inte detta skulle gå så vill jag att vi skriver kontrakt med svärföräldrarna. Tex så vill jag ha med att OM dom hamnar efter med betalningarna så ska det vara fritt fram för mig och sambon att sälja huset...

Usch jag vill inte vara med om det här.. och absolut inte med dom. Det har varit så mycket dom sista åren mellan oss.. och det är bara några månader sen vi återupptog kontakten, efter 1 år av tystnad!
    Jag fattar INTE att sambon gick med på detta efter allt som varit. Och jag fattar inte att dom har mage att ens be oss om hjälp! Usch jag är så arg, besviken, ledsen och framför allt rädd!

Svar på tråden Min man går i borgen!!!!