Har besökt Gran Canaria (1ggr), Teneriffa (2ggr) och Lanzarote (2 ggr)... Av dessa tre så vinner i alla fall Lanzarote för mig...
Lanzarote har en del sevärdigheter också..
Lavagrottsystem man kan gå in i.
Vulkanlandskapen.
Cesar Manriques nattklubb i grotta..
Kaktusparken var lite små kul...
Hela ön genomsyras av Ceasr Manriques arkitektur och konstnärsskap vilket inneburit att de höga hotellkomplexen i bjärta färger lyser med sin frånvaro...
Sista resan gick dock till Teneriffa (och vår hyrbilstur gick bl a till Los Gigantes... De äldre delarna var mysiga men mycket byggnation skedde i en del områden och . Lotten 66, var hade du varit i övriga ögruppen?) Teneriffa är en grönskande ö, håller jag med om...Och också väl värt ett besök.
LindizJ,
Om du ni vill ha en del liv och rörelse men ändå inte något Playa las americas eller Playa del Ingles så rekommenderar jag Puerto del Carmen på Lanzarote, med en levande strandpromenad, och mycket restauranger. Vill man kunna handla från spanska klädkedjor så har Zara och Mango butiker i ett köpcentrum inom gångavstånd. Se till att bo något/några kvarter uppför slänten upp mot inlandet så bor man lugnt...Och undvik Matagorda-sträckan (som ligger för nära flygplatsen)...
Tänk på rent generellt (om kanarieöarna kring jul) att välja ett ställe med uppvärmd pool... för att öka på bad-chanserna
(I år blir det Lanzarote igen för oss...)