Inlägg från: Ayoub |Visa alla inlägg
  • Ayoub

Ni som tror på Gud! Hur ofta ber ni?

Jag ber 5 gånger om dagen. De kallas obligatoriska böner. Jag ber dem för att tillbedja Skaparen. Sen finns andra böner i islam och de kallas du´a, dvs åkallelse. Du´a kan man göra när som helst. När man börjar äta, efter man ätit, när man dricker och efter man druckit, när man lägger sig, och efter man lagt sig, när man tvättar sig, när man tar på sig sina kläder, när man skulle till toan, och efter man gått på toan, när man skulle ha sex etc etc.

• Ayoub

Verodim

"Skulle du bjuda in Kung Carl ZVI Gustaf på fika på din toalett till exempel? Varför är det okej att göra det mot G-d?"

Jag tänkte precis som du. Och hade du inte skrivit det hade jag gjort det. Det är precis som du säger. Varför ska mötet med Skaparen vara okey på toaletten men inte mötet med kungen? Är kungen mer värd än Skaparen? Eller gillar Skaparen (Må Gud förlåta mig) gillar "orena" platser men inte kungen? Ja man kan dra hur många paraleller som helst om det. Och jag tycker det är sorgligt att en del "troende" inte har respekt för Den som skapat dem.

Svar på tråden Ni som tror på Gud! Hur ofta ber ni?