Ni som tror på Gud! Hur ofta ber ni?
Jag har ingen speciell bönestund just nu.
Ber lite när som helst jag känner för det."Småpratar" med Gud.
Jag har ingen speciell bönestund just nu.
Ber lite när som helst jag känner för det."Småpratar" med Gud.
Varför kan man inte be på toaletten? Så länge man ber ifrån ett ärligt hjörta,spelar det inen roll VART man råkar befinna sej.
Jag har svårt att förstå detta....
Enligt kristendomen är man "ren" altid,för att kunna nalkas Gud.Man behöver inte tvätta sej på ett sepecielt sett för att be till Faderen..
Allt du nämner som förberedelser inför bön,är ju enbart ytre saker.det är ju hjärtats inställning spm är det viktigaste.Och vad är det som är så galet med om man "råkar" be ett par ord till Gud när man är utan kläder? Hör Han inte då?
Om jag skall möta en vän,fixar jag till mej,ja.
Men,min poäng är,att genom Jesus Kristus är den kristne ALTID redo/förberett för att möta Gud.Hon behöver inte snygga till sitt yttre för att möta Honom.I sitt indre är hon altid ren/redo..
Att det skulle vara ett kristen utryck "Gud hör inte bön" har jag aldrig hört.
Det jag menade var så här: kristna är "rena" altid,i den bemerkelsen att de altid har "tillträde! till Gud.Pga av att Jesus Kristus tog deras synd på sej.
Vist har en kristen syndiga tankar!!! Men bibeln säger så här: "Om vi bekänner våra synder,är Han(Gud) trofast och rettfärdig,så Han förlåter oss synderna.Och Jesus,Hans sons blod,renar oss från all synd". Altså,vi behöver inte göra nåt "i oss själva" för att bli rena..Ber vi om förlåtelse,uppriktigt,förlåter Gud oss.
Hur ofta jag ber? Varje dag.Det kan vara precis vart som helst,när som helst.En "favoritplats" är när jag kör bil,det är mycket avkoplande att be då,tycker jag.Annars ber jag när jag sitter i soffan,vid datorn,i sengen..ja,lite överalt.
1: Enligt kristendomen,bibeln,är det endast genom Jesus Kristus människan har tillgång till Gud.Jesus sa:"Jag är vägen,sanningen och livet.Ingen kommer till Fadern(Gud) utan genom mej."
2: I gamla testamentet var det offersystemet som gällde.Människorna fick offra djur,som överstepresterna bar fram till Gud som ett offer.Blodet från dessa djur överskyllde bara synden.Det var altså ett ofullkomment offer som bars fram.
Hela gamla testamentet vitnade om Han som skulle komma,Jesus-(Jes.53 är väl det mest kände)..
3:Enligt bibeln är Jesus lösensumman för våra synder.Det är bara genom att vi tror på Honom,som Gud ger oss förlåtelse när vi syndar.När vi ber om förlåtelse,och är uppriktiga,förlåter Gud oss.