• Lina86

jag vill inte!

åhhh.. börjar bli så rädd så att jag ibland grinar när jag tänker på förlossningen..

Det känns som att jag inte vill vara med om det.. att jag bara vill få det överstökat utan att jag märker nåt..
    Jag är så rädd att det ska bli samma sak för mej som för min mamma när hon skulle få mej..alltså
    *8 dagars förlossning innan läkarna gjorde akut kejsarsnitt för att både jag o mamma var påväg att dö..
    Dom visste inte att mamma hade för trångt bäcken..

Tänk om jag inte märker när det sätts igång då?
    jag har ca 30 min till sjukhuset.. o karln jobbar inne i stan, kommer han hinna åka 30-40 min hem för att hämta mej o sen 30-40 tillbaka in till stan o sjukhuset?

Jag är så rädd för att jag kanske inte märker om fostervattnet börjar läcka... O att jag kanske inte märker när slemproppen släppt..

Jag vill inte mer!

är i v.33+3

• Svar på tråden jag vill inte!
  • Lina86

dream83: nä har inte pratat med henne om detta, har inte blivit rädd förren nu när jag märker att många med bf samtidigt redan har fått barn osv..
    Ska snacka med bm på torsdag om min rädsla.
    När jag snackade med henne förut om för trångt bäcken så sa hon att dom inte ville röntga eftersom att det kan vara skadligt för barnet..
    Men jag ska verkligen ligga på henne om detta.. för jag mår verkligen skit så fort jag tänker på förlossningen.

tack för ditt svar

• Lina86

Fia30: nä nån psykolog vill jag absolut inte gå till..

• Lina86

Mmmm:Hoppas det går lika lätt för mej oxå då..
    men man kan inte låta bli att bli orolig..
    Jo jag vet att vården har ändrats en hel del o att dom aldrig skulle låta nån kämpa i 1 vecka med att föda.. men tankarna finns där endå.

tack

Svar på tråden jag vill inte!