krydda till couscous?
Jag har precis lagat couscous och i det har jag lagt lite grillad kyckling, majs och ärtor.
Felet är det att det inte smakar så mycket och jag vet inte alls vad för kryddor jag kan sätta i..
Förslag någon?
Jag har precis lagat couscous och i det har jag lagt lite grillad kyckling, majs och ärtor.
Felet är det att det inte smakar så mycket och jag vet inte alls vad för kryddor jag kan sätta i..
Förslag någon?
Ibland kokar jag upp vattnet med hönsbuljong. Då blir det mer smak på couscousen. Jag brukar också salta och hälla i rätt mycket spiskummin. Passar bra till grillad kyckling. Blir lite hungrig nu
Lite sweet chili sås i kanske?
Det låter också gott.
Tejpa; ja, det har räddat oss många gånger både i couscous och ris - när det känts lite trist i smaken!Att koka i buljong ska jag testa när jag gör ris, det borde väl också bli gott?
tack ska ni ha
synd att jag redan har kokat det, men nästa gång ska jag ha i buljong!
jag brukar ha i en buljongtärning eller kalvfond, och även gurkmeja för att få den där härliga orangea färgen.
Buljontärning, sslt, peppar, olivolja ev andra kryddor i vattnet när jag kokar det.
blonde rehead; Ok tack!Men vanligt vitt parboiled, det funkar?
Tycker det är gott att blanda i smör och persilja innan servering, eller som många sagt att koka i buljong, godast med svampbuljong tycker jag