• dragona

välkomstdrink till bröllopsfest

Vi gifter oss den 1 september. Jag funderar nu vad man ska bjuda på för välkomstdricka. Jag har funderat på något mousserande vin men vilket? Har någon något förslag? Man måste ju oxå ha någon alkoholfri variant.

• Svar på tråden välkomstdrink till bröllopsfest
  • Rosana

Bubbel i glasen är alltid rätt! Sedan beror det ju helt och hållet på plånbok och vad man tycker om. Vad får det kosta/ska det vara sött/halvtorrt/torrt...På Systembolaget är de oftast väldigt bra att tipsa.

• Clever LG

Rotari Brut Riserva, En favorit!!!

Annars fungerar ju alltid:

Asti Cinzano

Asti Araldica

• Rosana

Cordon Negro är ett bra budgetalternativ om man gillar halvtorrt.

• timberhochmandie

Moët om det ska vara champagne "på riktigt". Ska det vara mer en välkomstdrink (själva brudskålen kanske man hade redan utanför kyrkan/rådhuset) så funkar ju alltid mousserande vitt vin + jordgubbslikör + en jordgubbe som dekoration.

• JustMyself

Såväl Asti Cinzano som Asti Martini är billiga och framförallt GODA alternativ!

Ungefär så som man fantiserar om att champange ska smaka innan man drack det första gången.

Personligen tycker jag att många av de mousserande vita vinerna är godare än dyr champange...som jag tycker ofta har en ganska stark jästsmak....såväl dyrare som billigare sorter.

Köp en flaska Asti Cinzano i helgen och smaka!
    Jättegott och billigt!

• Gåsa

Vi kör på Delapierre har druckit den förut och gillade den.
    Halvtorr, mild smak med viss jordighet, inslag av mogna äpplen

• Mar1lyn

vi körde på ett helt alkoholfritt bröllop eftersom det var så många barn med, och bjöd på bål i champagneglas med typ sockerdricka med jordgubbar, stjärnfrukter, kiwi. Kommer inte ihåg exakt vad som var i den, men gott var det för det var så himla varmt!

Rules help CONTROL the fun!
  • dragona

Jo jag är själv väldigt förtjust i Asti cinzano så det blir nog det. Dom flesta tycker nog om det oxå.

• Nilla07
    Ronille skrev 2007-08-14 18:35:53 följande:
    Rotari Brut Riserva, En favorit!!!
    Håller helt och hållet med. Gott och inte särskllt dyrt.
Svar på tråden välkomstdrink till bröllopsfest