• Symamman

Missfall 3 på raken, nån mer, ge mig hopp

Hej. Jag har nyss fått mitt 3:e missfall. Ma i v 11 och fostret var dött sen v.7
    Förra grav var tvillingar och den första mf v. 7 och den andra ma v 12 , dött i v 8
    Innan dessa mf i v.5
    Har en son på 4 år som vi berättat för nu sista gången.
    Jag trodde på att det skulle gå vägen nu.
    Vi ska utredas om ca 4 veckor och det känns så jobbigt
    Är det någon som genomgått liknande och sedan blivit gravid
    Jag är så rädd att aldrig få uppleva det igen.
    Hade en depression efter sonen fötts och minns nästan inget av den första tiden. Det känns så sorgligt
    Längtar så efter ett knyte till min famn.
    Tiden går så sakta när man måste vänta med att försöka igen
    Jag blir snart galen.
    kram

• Svar på tråden Missfall 3 på raken, nån mer, ge mig hopp
  • Sleepingbeuty

Jätte tråkigt för dig.Har också haft många missfall.
    På 40+ sidan och under äggdonationssidan har jag flera trådar med röda gubbar som kan ge dig lite tips om varför man kan ha flera missfall som du har haft.Här är en länk:
    www.familjeliv.se/Forum-7-147/m18761472.html

Om du bläddrar tillbaka några sidor på 40+ och äggdonationssidan så hittar du mycket jag har skrivit.Bland annat vilka prover man bör kolla.Som dom inte alltid gör i vanliga utredningar.
    APC resistens och TNF-Alfa.
    Lycka till!

• AlmaBus

Hej! Beklagar dina mf/ma. Jag har haft 3st i rad på 1år. har en dotter på 2½år  men är nu gravid i gen å denna gången är jag i vecka 13. ska på ultraljud i morgon för att se om allt är ok! Står mer i min presentation! Det är så otroligt påfrestande å man mår ju så otroligt dåligt å    jag kan inte njuta av min graviditet. MEN jag SKA ha ett barn till jag ger mig inte det har ju gått bra en gång det borde ju göra det igen! Nä jag håller tummarna för oss alla som måste gå igenom ett eller flera ma/mf! Kram på dig å önskar dig lycka till!

♥♥Lycklig Mamma Till Alma!!♥♥
  • Jessie103

hej jah har haft 2 missfall det ena i v 15 och det andra i vecka 6.min barnmorska sa till mig att jag skulle äta folsyra och att det minskar risken för missfall med 50% så jag började äta det och sen gick allt bra jag har fått 2 friska barn. så om du inte redan har provat folsyra så rekomenderar jag det stark lycka till

• Tipptapp

Hej
    Jag har haft tre mf under loppet av 1 ½ år (varav två mf efter IVF-behandling). Tyvärr har jag inte (åtminstone inte hittills) lyckats att få behålla någon graviditet. Har också svårt att bli gravid så det är verkligen tungt. Vår läkare tycker inte att det hittills har funnits anledning att göra någon total utredning om varför vi får missfall men man har tagit ett prov för att undersöka om jag har benägenhet att bilda proppar (vilket tydligen kan vara en anledning till mf). Väntar nu på svar på provet.

En tröst kan kanske vara att jag vet flera bekanta som har haft ett eller flera missfall och sedan fått fina små bebisar. Tydligen är det vanligare med mf .än man tror, det är nog bara så att många väljer att inte prata om det.

En stor styrkekram till er alla som har råkat ut för detta och kämpar på för att gå vidare

• Symamman

Hej på er.
    Tack för tips, stöd och uppmuntran
    Det är ju ingen jag kan prata fullt med här hemma. Mannen vill inte alls diskutera detta. Jag tror också det är vanligare än man tror.
    Men det känns som många skäms. Det ska man väl inte behöva.
    Nej vi får inte ge upp
    kämpa på
    kram på er

• spenatmamman

Beklagar verkligen dina missfall, har själv "bara" haft ett, det var otroligt jobbigt - tre måste vara fruktansvärt.

En släkting till mig fick tre missfall, innan hade hon ett barn. Sedan fick hon två barn ganska tätt efter missfallen. I samma veva som hon fick behålla en graviditet konstaterades det att hon hade underproduktion av sköldkörtelhormon ("struma"), detta kom man fram till av andra orsaker än just missfallen, det kan annars vara en anledning till just missfall och kanske var det det i hennes fall (verar ju ganska troligt ändå).

Önskar dig lycka till i framtiden!

• Näckrosen

Jag har också haft flera missfall och varit tvungen till abort både före och efter sonen. Men det som får mig att kämpa på är som AlmaBus säger: Det har ju gått bra en gång, så då måste det göra det igen.
    Står mer i min presentation också om du vill läsa om andra.

Håller tummarna för dig.
    Så kämpar vi vidare.
    /Cia

• HoppetKärleken

Hej!
    Jag har "bara" haft två missfall ett MF och ett MA innom loppet av ett halvår, båda genom via IVF, alltså jätte svårt att bli gravid överhuvudtaget. Det sista kändes absolut värst när man till och med har fått se den lilla på VUL skärmen och även se ett tickande hjärta. Men på något sätt kommer man vidare och hoppet byggs upp igen det måste ju bara gå en gång till och då ska det gå hela vägen, det är det hoppet jag lever på att en vacker dag få hålla mitt lilla mirakel i mina armar.
    Kram och lycka till!

• MrsXanadu

Ledsen för din skull. Känner så väl igen mig. Innan jag äntligen fick min älskade Julia försökte vi i 6 år. 4 missfall innan jag fick gå hela vägen med Julia. Har efter henne en liten tjej till.
    Men oron har funnits hela tiden båda gångerna. Har inte slappnat av förräns jag haft min bebis i famnen.
    Misströsta inte. Tappa inte gnistan. Det går att få barn trots upprepade missfall innan. Jag är ett bevis på det.

Massa kramar till dig!

Svar på tråden Missfall 3 på raken, nån mer, ge mig hopp