Sara 75: jo jag vet, jag har drivit på frågan här på jobbet om att vi borde ha kollektivavtal men de flesta är bara fega, det går bra o gnälla på saker men sen när det väl är dags att ta tag i nåt eller öppet säga vad man tycker på ett möte.. då är alla tysta och så nöjda så.. trist att det ska vara så, mailade till facket om att vi/jag vill ha kollektivavtal men har itn hört nåt från dem än och snart ska jag vara föräldraledig så jag kommer inte driva på det så mycket mer just nu iallafall.
Ang. det här med mvc besök får jag ta ledigt för alla besöken och får sura miner att jag borde ta det efter arbetstid. Men jag kan inte få efter arbetstid utan alla besök har bokats in så sent som möjligt eller så tidigt som möjligt på dagarna. Vilket inneburit att jag fått vara borta ca 1 timme från jobbet de gånger.
Chefen har inte uttryckligen sagt att jag inte får, så då går jag såklart på alla träffar där, jag tycker det är viktigt att göra det och kontinuerligt kolla så att alla värden o bebisen mår bra.
Lite OT kanske nu.. men men