• Vivamos

När på dygnet är vanligast att det sätter igång?

Har för mig att jag läst att statistiskt sätt startar fler förlossningar på natten/morgonsidan och att flest barn föds på tisdagar eller onsdagar. Känner någon igen detta? Var kan man läsa statistiken?

• Svar på tråden När på dygnet är vanligast att det sätter igång?
  • Amliw

Har hört oftast på natten för att det är då kroppen är som mest avslappnad. Men har ingen statistik. Mina värkar började på natten.

• Missalibabagirl

Har ingen aning, men mitt vatten gick på natten.

Mamma till Moa
  • Lilla Pytte

Har oxå hört natten....
    Undrar även om man alltid föder vid ca samma tid på dygnet...min mamma har bara fött på tidig morgon...3 gånger...en vänninna bara kvällar och en annan mitt på dan...själv föddde jag ettan på kvällen...få se vad det blir denna gång!

• Vivamos

Mina båda andra har satt igång på natten, så jag skulle nog bli helt chockad om det satt igång på dagen . Det finns inte ens i min tankevärld! Vore dock intressant att få se om det fanns siffror att backa upp det med!

• gagge

Mitt vatten gick på natten 04.46(söndag)och tösen föddes 11.40 (tisdag)

• jorialel

Ja natten är vanligast samt vid fullmåne. Trot eller ej men jag har kollat den där anslagstavlan på förlossningen där de sätter upp blåa nålar för alla födda pojkar och rosa för alla flickor och just de dagar det varit fullmåne var proppfulla med nålar. Jag kollade bara för att barnmorskan sa att det faktiskt var så. Skumt.

• Trossens mamma

På natten har jag hört eller morgontimmarna då man vilat ut.
    Båda mina har börjat på morgonen då jag sovit.

Mamma till Lova och Alvin
  • Vivamos

Ska genast kolla kalendern och se om det kommer någon fullmåne!!

jorialel skrev 2007-08-15 14:47:38 följande:
    Ja natten är vanligast samt vid fullmåne. Trot eller ej men jag har kollat den där anslagstavlan på förlossningen där de sätter upp blåa nålar för alla födda pojkar och rosa för alla flickor och just de dagar det varit fullmåne var proppfulla med nålar. Jag kollade bara för att barnmorskan sa att det faktiskt var så. Skumt.
Svar på tråden När på dygnet är vanligast att det sätter igång?