• Anonym (gul på vit)

gula svettfläckar under armen - vad göra?

Jag får alltid problem med gula fläckar när jag har vita tröjor/linnen på mig. Har testat tusen olika deo, men fläckarna uppstår ändå (och ja, naturligtvis tvättar jag mig MINST en gång om dagen )

De luktar ingenting, altså svettlukt har jag INGA som helst problem med men kläderna blir ju fula för fläckarna går inte bort med tvätten Jag har testat olika fläckborttagningsmedel samt t.o.m. testat tvätta plagget i 90 grader - utan resultat

Är det fler som har det så här? Vad kan man göra åt det?
    Tacksam för svar!

• Svar på tråden gula svettfläckar under armen - vad göra?
  • Marline

Prova absolut torr från apoteket. Den tar bort svett helt och hållet. Jag använder annars dove, den guldfärgade, och den är jag jätte nöjd med.

• Pikku Enkeli

Om Absolut Torr från Apoteket är för stark, en del tålden inte,så rekommenderar jag ACO Medical. Det är en extra effektiv deoderant som är supereffektiv!

[[Winners never quit. Quitters never win.]]
  • Blå Flygare

Bats extra effektiv använder jag, och den är mycket bra. Hade dock inte lika mycket svettningar som dig innan, bara nästan

Se också till att tvätta kläderna INNAN du använder dem första gången, annars går inte svett-fläckarna bort sen i tvätten.

• Anonym (gul på vit)

men det konstiga är ju att jag inte svettas som en tok! Jag tycker t.o.m. att jag svettas ganska lite men det som stör är att det blir gula fläckar efter ett tag. Det är inte heller så att de är där direkt utan det blir liiiite för varje gång och efter ca 10 tvättar börjar det synas

Vill ju inte bara köpa billiga vita tröjor för att kunna slänga dem efter så kort tid men det känns trist att dyra plagg förstörs så snabbt

Så jag behöver egentligen snarare hjälp ang. hur jag ska få mina vita saker rena under armen istället för hur jag ska göra för att svettas mindre för som sagt, jag svettas INTE ALLS mycket!

• Pikku Enkeli
    Anonym (gul på vit) skrev 2007-08-15 12:59:46 följande:
    men det konstiga är ju att jag inte svettas som en tok! Jag tycker t.o.m. att jag svettas ganska lite men det som stör är att det blir gula fläckar efter ett tag. Det är inte heller så att de är där direkt utan det blir liiiite för varje gång och efter ca 10 tvättar börjar det synas Vill ju inte bara köpa billiga vita tröjor för att kunna slänga dem efter så kort tid men det känns trist att dyra plagg förstörs så snabbt Så jag behöver egentligen snarare hjälp ang. hur jag ska få mina vita saker rena under armen istället för hur jag ska göra för att svettas mindre för som sagt, jag svettas INTE ALLS mycket!
    Fast har du väldigt "gul" svett så kommer det alltid att vara svårt att få bort fläckarna... Därför gav vi dig tips på att använda en deoderant som i princip tar bort svetten helt. Mina vita kläder blir aldrig gula under armarna när jag använder ACO Medical. Min sambo svettas jättelite under armarna, men det blir jättegula fläckar påkläderna. Med ACOn så blir det inga fläckar. Enklast är att se till att fläckarna aldrig ens uppstår, så tänker jag iallafall, därför tipsade jag om en bra deo.
  • Anonym (gul på vit)

Tack, jo, det är ju värd att testa! ska åka till apoteket och köpa ACO medical

Men vad menar du med att Absolut Torr kan vara för stark? Svider det då, eller?

Fler tips någon?

• Pikku Enkeli
    Anonym (gul på vit) skrev 2007-08-15 13:12:35 följande:
    Tack, jo, det är ju värd att testa! ska åka till apoteket och köpa ACO medical Men vad menar du med att Absolut Torr kan vara för stark? Svider det då, eller?Fler tips någon?
    På mig svider och kliar Absolut Torr som fasen... ACO Medical kliar lite de första gångerna, men det förvinner efter nån användning.
  • Meandyouforever

Alltså absolut torr är bättre än medical. MEN det är väl olika på alla. På mig är absolut torr bra och JA den svider satan om du tex har rakat dig under armarna precis innan. Du ska ge fan i armhålorna minst 48 timmar innan, de ska vara rena och torra. Smeta på torren låt torka så att det blir vitt och JA det sticker under armhålan. Du ska sova med det och skölja på morgonen. SUPER EFFEKTIVT !! Jag hade LP plattor under armarna förut ...

• Sippan 81

Prova att lägga dina kläder i klorin, så blekte jag bort några envisa fläckar!

Svar på tråden gula svettfläckar under armen - vad göra?