Kommer ditt/har ditt barn jeans på dagis?
Udda fråga kanske Men det är sånt jag funderar på eftersom sonen har en massa jeans. Fast om vi är hemma så har han bara mjuka kläder.
Men alltså, har ditt barn jeans på sig på dagis?
Udda fråga kanske Men det är sånt jag funderar på eftersom sonen har en massa jeans. Fast om vi är hemma så har han bara mjuka kläder.
Men alltså, har ditt barn jeans på sig på dagis?
Ja, absolut. Fast inga hårda obekväma jeans. Gärna lite pösiga mjuka jeans som är sköna att leka/klättra/hoppa i.
kan bara säga såhär... våran äldsta hade OFTAST mysis på sig, eller jeans då dom gick ut med sen var det strumpisar på inne, ch vissa hade paljettkläder m.m. då dom var små, alltså under 3.... nu vet hon mer vad hon vill, snart 6 år men det ska vara BEKVÄMT...
Javisst, det händer. Det spelar egentligen ingen roll vad det är för kläder, bara det går att leka i och är ok att smutsa ner/råka göra sönder.
under vår/sommar/hösten brukar min son kunna ha jeans på sig, men under vintern brukar det bli mjukare byxor. För jag tycker det blir så knöligt att ha jeans i täckbyxorna/overallen
Jag svarar både som förälder och förskollärare.
Är mittemellan nu, för sonen är nio år och dottern nio månader. Vi har också mjuka kläder hemma oftast. Men jeans är ganska praktiskt att ha när dom är ute och leker och det inte behövs ytterligare byxor ute. Men så fort det är overalldags är det mjuka kläder som gäller. Jag har ju fördelen att kunna upptäcka vad som är praktiskt när jag jobbar.
Jeans är tåligt, och är det inte för vått ute, så är dom jättebra, tycker jag. Tills vindbyxor eller overall ska börja användas, som sagt...
Detta gäller nog mest min son, för till dottern tror jag inte att jag kommer att använda så mycket jeans, men det är mer för att det finns en himla massa annat kul att ha på henne... I det fallet blir det nog att hon har nåt mjukt på sej och kanske tunna vindbyxor utanpå. Mjukiskläder är värdelöst att t.ex sitta i sandlådan med... Då har man ju hälften av sanden med sej in.
Vi är "jeansomaner" och gör vårt bästa för att föra över det på våra barn så svaret får bli ja.... har nästan inga andra byxor...
Nej, vi har ännu inte lyckats hitta några jeans som sitter bekvämt på vår mulliga 2-åring. Han vägrar att ha saker som är obekvämt på sig nu, så det blir mjukisar eller bomullsbyxor med resår i midjan som inte samlar så mycket sand.
Ja, hon har ofta jeans ute också byter de till mjukisbyxor när de går in. På vintern är det mjuka byxor under overallen.
På vintern oftast mjuka byxor,skönast under overallen.
Men Robin som är 5 år har oftast jeans höst/vår.
Casper snart 2 år...har båda, men ofta mjuka byxor på dagis...
Mjukis inne-jeans ute =)
Mest jeans här oxå.. skulle aldrig sätta på mitt barn mjukisbyxor på dagis precis som jag aldrig skulle gå och jobba i mjukisbuxor...
Mina tjejer är / har varit 4 år när de börjat dagis och de har varvat med mjukisbrallor & jeans , kjol å strumpbyxor osv.
Sonen har ofta jeans. Tåliga byxor som skyddar knäna bra.
Dottern däremot är inne i en period där ingenting får sitta hårt om midjan, så på henne blir det mycket mjukis.
Åsa Ystad skrev 2007-08-16 10:25:09 följande:
men på ett sätt förstår man ju barn när de inte vill ha åtsittande grejjor.. :), själv har jag jeans på mig om jag går ut, men klädrena åker av så fort jag hinner innanför dörren :P, dessutom är det varmt här och dottern är bara 6 månader så hon skiter väl i vilket ;).. men själv tar jag bara på mig något mjukt om någon ska hälsa på :o
Ja, mina söner har jeans på dagis.