• tindistar

Ost och skinksås??

Skulle vilja ha ett eller flera recept på ost och skinksås som man kan ha till pasta.

Alla förslag tas tacksamt emot

• Svar på tråden Ost och skinksås??
  • sockerpärla

1 förpackning matlagningsgrädde
    Rökt skivad skinka efter smak
    1 påse parmensanost
    Salt & Peppar

Skär skinkan i mindre bitar och stek. Häll på matlagningsgrädde och parmensanosten. Salta och peppra. Klart! Tar typ 5-10 min, superlätt!

Kram/Sanna

• Nadjis

En god och snabb variant är att fräsa tärnat bacon med champinjoner och purjo. Sen lägger du i en stor ask creme bonjour vitlök (eller philadelphia). Blir mycket smaskigt. Går att späda med lite matlagningsgrädde om man vill ha mer eller mildare sås.

• Jagi

Jag lagade förut en jättegod sås, men minns inte riktigt receptet.
    Men jag hade smör i en kastrull, sen i med vetemjöl, sen vad det grädde, skinka, annanas och purjolök, samt salt o kryddor efetr smak. Jättegott är det

• FrippeFripp

hej hej!! har ett gott recept, eller ja recept. men jag gör alltid me bacon, klipper ner de i mindre bitar. steker och kryddar, pressar i vitlök och så salt, peppar, gärna vit. sen på me milda mini mat och en klick creme fraiche. suuuper gott. en ännu enklare varitant är att ta sån färdig tärnad, steka på och så häll på en lätt creme fraiche vitlök...kanon gott!!! snabbt. hej svejs

• Flavia

Ett svullrecept kommer här:

Perfekt att göra matlådor av..

Stort paket med rökt skinka (strimla/tärna) gärna påläggsskinka

400gr riven ost

5dl matlagnings eller mellangrädde

2 vitlöksklyftor

Svartpeppar

Smält osten på rätt låg värme

Servera med smarrig färskpasta eller vad som helst i pastaväg ;)

• isisisis

En vanlig Bechamel.
    Lägg i strimlad skinka.
    Riven eller bruten ost.
    Salt och peppra.
    Peece of cake

• mammiz77

isisisis: Precis så gör jag med men jag pressar gärna i lite
    vitlök oxå,blir jättegott och lätt är det ju oxå.

• kodak

Kelda ostsås + strimlad skinka, ev. bacon också! Krydda med vitpeppar. Gott och jättesnabbt.

Svar på tråden Ost och skinksås??