• kramizar79

Baby Shower! Tips!?

Jag har tänkt att ha en baby shower men har inte tänkt att slå på så stort e det nån som har lite tips på va man kan göra??

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-08-15 20:41:00:
    Glömde skriva att det e ja som e gravid..

• Svar på tråden Baby Shower! Tips!?
  • korven72

Ska du annordna en för någon vän eller tänker du bjuda hem dina vänner så de ska ge presenter till dig???

• kramizar79

oj det glömde ja skriva *ler*.. Ja ska bjuda hem folk å fixa mat (e gravid i v26)

• ssan1982

ett tips kan vara att alla tar med sig något själva i matväg. Det gör maten varierad och rolig..sen kan man ju alltid baka tårta och sånt själv..Läste om en babyshower i en tidning där de hade gjort det som ett mysigt kalas ute i det gröna..väldigt enkelt men ändå stilfullt och mysigt...

• thessires

Jag hade Baby shower i lördags och bjöd ca 10 av mina vänner. Jag bjöd på god mat, tårta och vin och drinkar till de som inte var gravida (själv får man hålla tillgodo med mineralvatten ett tag till)

Det är ett superbra tillfälle att samla alla kompisar innan förlossningen (dröjer väl ett tag till det blir av nästa gång..)och att bara umgås, mysa och ha det trevligt ihop. Och att prata BEBISAR!!! Det är kul att bli bortskämd, det förtjänar man när man är gravid I mitt galleri kan du se vilka finfina presenter jag fick..

Hoppas du hittar ett bra sätt att få din Baby Shower lyckad!!

• muvin

Annars e ju ett the-party kul om man har det tex en söndag em har the,scones,tårta. kan ha det i party tält ute men helt fel sommar för det inne går ju lika bra. Lite engelskt kanske men elegant o kul ,vill någon ha lite vin kan man ju servera det med

• Coursell

Lektips som jag hittade en gång på en sida från usa. Kopierar och klistrar in från mitt eget tipshäfte om babyhippor därför är texten ganska stor.

Be gästerna rita av en bebisfot eller hand och skriva sina bästa tips till de blivande föräldrarna.

Gissa på den blivande moderns magmått. När alla gissat så mäter hon magen och närmast vinner.

Föräldraprovet. Ni behöver, en docka, en telefon, bebiskläder, tvättlina och klädnypor.Nu gäller det för alla att med bebisen (dockan) på ena armen och telefon mot örat hinna hänga upp så mycket klädesplagg på tvättlinan de hinner under 1-2 minuter. Den som hinner hänga mest kläder på linan utan att tappa dockan eller telefonen vinner.
    ”Föda barn”Köp minibebisar och frys in i iskuber. Servera alla varsin i ett glas dricka. Den bebis som först föds (smälter loss från iskuben vinner)
    Om babyhippan innefattar par, passar denna utmaning. Ni behöver en docka och blöjor.Det gäller för paret att stå tätt och hålla om varandra så de bara får en hand var ledig. Sedan ska de med gemensamma krafter byta blöjan på dockan.Kortast tid vinner.

Gissa blöjinnehållet.Du behöver ett antal blöjor (skriv nr på så du vet vilken som är vilken) och några sorters brunt ätbart. Tex godis. (Snickers, Chokladpudding, oboy osv)Smörj in blöjorna med varsin sak och låt dem vandra runt så alla får lukta och gissa vad det är i blöjan. Flest rätt vinner.Och glöm inte att ha kameran redo, för här kan det bli många minnesvärda bilder.

Ha så kul

• kramizar79

muvin: Det låter ju som en bra ide´ (scones e ju super gott)!

Coursell: Vilka bra "lekar"! Ska verkligen göra några av dem..

Tack så mycket, tjejer!

Svar på tråden Baby Shower! Tips!?