• Lantani

sjukanmälning

har varit halvkass nu några dagar och jobbade igår kväll. idag har jag så ont i huvudet, antagligen feber och väldigt förskyld och ska sjukanmäla mig från jobbet. problemet är att jag börjar 7, men bemanningsgruppen där man ska ringa öppnar inte förrän 06.45 och till jobbet kan jagi nte ringa då natten säkert inte är där och jag vet inte hur jag ska göra. känns ju taskigt mot de på jobbet att ringa 15 min innan jag börjar.

hur hade ni gjort?

• Svar på tråden sjukanmälning
  • Ilonasmamma

har alltid ringt precis innan sju, sen har många ställen tlfsvarare på kontoret som slår på om det inte är någon som svara innan halv åtta.

men min förra chef va alltid där typ halvsju.

• maaary

Har de aldrig sagt hur du ska göra för att sjukanmäla dig? Finns det inget annat sätt så är det ju 15 min innan... Det ansvaret ligger ju inte på dig, om de inte har bättre rutiner i sånt? Jag hade ringt 15 min innan. Hellre det än att gå till jobbet och behöva gå hem. Ringer man så kanske de har en chans att hitta en vikarie iaf.

• Lantani

Får ringa till jobbet där jag jobbar snart och se om det kommit någon ännu som kommit lite tidigare och så ringa bemanningsgruppen. men det känns ändå lite taskit att ringa så sent.

har varit uppe i ca en timme för att se om det blir bättre (mår ju alltid som sämst när man nyss gått upp) men det verkar det inte bli

• Lantani

På vårat papper vi fick nu innan sommaren när vi började på semestervikariatet så står det att man ringer från 0645, men när man ringer dit säger telefon svararen att personen kommer vid 0700.

• maaary

Lantani: Fast då har de ju alltså valt att ha det så. Att man ska ringa så pass sent. Hur gick det då?

• Lantani

jo då ringde till jobbet vid kvart i och de skulle säga till i min grupp. det är ju ändå lite dumt eftersom jag jobbar inom hemtjänsten och alla 4 som jobbar på morgonen är upptagninga med sina runder och det finns inte en chans att man kan ta 2 runder på samma morgon. sedan ringde jag till bemanningsgruppen vid 7 och hon skulle fixa in vikarie tills idag och imorgon, tänkte att det var lika bra med imorgon också, så de slipper stå utan personal då också.

Svar på tråden sjukanmälning