• Anonym (rödprickig)

Hur undvika röda prickar vid rakning?

Ja..som frågan lyder...Jag får alltid röda prickar när jag rakar bikinilinjen. Inte alls snyggt när man sen ska ha bikini. Jag har provat flera olika rakhyvlar, rakar med ny hyvel..har aloe vera på efteråt. Inget hjälper!! Jag har kraftig hårväxt där (enda ut på låret...)så att låta bli att ta bort det är inget alternativ..Men finns det sätt som är skonsammare mot huden?

Sen undrar jag varför det blir svarta prickar när jag rakar mig..Alltså precis som man inte får bort riktigt allt när mna rakar sig under armar och bikinilinjen. Jag ser inga rester hos andra...Vad kan det bero på? Att jag har mörka hår?

• Svar på tråden Hur undvika röda prickar vid rakning?
  • Theresh

En med samma problem!
    Grov hårväxt som inte vill försvinna rikigt. Jag brukar raka med hårs först och sedan mot hårs då får jag oftast inte de röda prickarna. Och sedan brukar jag smörja in mig med kyl balsam!
    Blir rosa men visa dej inte i bikini på ett par timmar så ska du se att de lagt sig!
    ANnars gör som jga , ga är så tok less på att raka mig JÄMT där så jga har börjat vaxa... Ont, hmmm, ja, men hellsre de än att få raka som en IDIOT

Lycka till!

(¯`°?.¸ ♥ Familjen Horn ♥ ¸.?°´¯)
  • Anonym

JAg tar alltid aloevera 99 på efteråt och för mig fungerar det jättebra. Vet inte vad det är för aloe vera du använder. men den jag har köper jag på hälsokost och heter altså Aloevera 99.

AKnske att de svarta prikarna är hårstubben du ser, har man mycket mörkt hår så kanske det kan vara så att det syns mer. Lågiskt så borde det ju vara så. Om du vill slippa det så är det nog vaxning som gäller.

• Impreza

Raka ALDRIG mothårs, det är då du får prickarna

• MissBeccis

Jag rakar aldrig mothårs och får prickar ändå, så det beror nog inte bara på det. Undrar också, kylbalsam har jag dock inte testat.

Alicia, född 060623 ~ Pojke BF 071011 ~ www.rebeccas.se
  • Malenka

Jag har läst att man ska använda sig av rakhyvlar med enkelt rakblad. Har själv inte provat det än, men ska göra det när jag kommer ihåg att köpa dom när jag är i affären. Sen skulle man tydligen smörja in med någon slags tvättcreme som finns på Apoteket.

• Anonym (2)

Alcogel är det enda som funkar här.  Innan jag kom på det var det helt hopplöst.
    Rakar man inte mothårs försvinner ju inte håren.  Jag testade en gång att bara raka medhårs, då blev det både röda prickar och hårstubb.

Har provat vax och hårborttagningsmedel, men röda prickar fick jag ändå.

• Anonym

kan rekommendera att vaxa istället, då blir det ingen stubbig utväxt.

sen kan man även ha på en sorts rengöringsgelé för sexleksaker, som är bakteriedödande... superbra faktiskt! komme rinte ihåg vad min heter, men det finns nog många olika sorters.

• Anonym

Jag har samma problem...

Anonym(2): Var köper du Alcogel? Och hur ofta rakar du?

• Anonym (2)
    Anonym skrev 2007-08-16 10:09:12 följande:
    Jag har samma problem...Anonym(2): Var köper du Alcogel? Och hur ofta rakar du?
    På apoteket.  Brukar raka två gånger i veckan kanske, om jag ska ha bikini blir det lite oftare.
    Jag tar på alcogelen direkt när jag rakat, och sen på morgonen och kvällen. Det brukar inte räcka att bara ta på en en gång direkt efter rakningen.
  • Anonym

Har hört att man kan ta på lite deo för att inte få prickar...alkoholen täpper igen direkt...men har inte testat själv.

• MissBeccis

Här funkar vare sig rakhyvlar med enkla blad eller att ha på deo efter. Alcogel måste jag prova, har en variant hemma från Babyland, måste väl funka?

Alicia, född 060623 ~ Pojke BF 071011 ~ www.rebeccas.se
  • MajaLinnéa

Vad är det för vax ni använder, ni som gör det?
    Vaxar ni hemma?
    Gör det fruktansvärt ont?

• Anonym (Ruben)

Jag har hört att barnolja ska fungera mot röda prickar. Jag har provat med bla resultat.

Jag måste också raka mothårs för att bli av med allt elände till hår.

• Theresh
    MajaLinnéa skrev 2007-08-16 11:45:10 följande:
    Vad är det för vax ni använder, ni som gör det?Vaxar ni hemma?Gör det fruktansvärt ont?
    Jag har jätte grov hår växt ( karlar släng er i väggen ) men enbart bikinilinjenn så funkar de med wax stripes. Ska jag göra på bena så måste jag nog ha varm vax ?? Men jag har aldrig orkat vaxat där mer än en gång och det tar sådan tid, dessutom var de med stripes där och de funkade inte oåp mig.

På bikinilinjen gör de lite ont. Men man vänjer sig ganska snabbt. Har hellre ont ett tag än h¨lla på att raka varje dag!
    (¯`°?.¸ ♥ Familjen Horn ♥ ¸.?°´¯)
Svar på tråden Hur undvika röda prickar vid rakning?