• Snuttan79

dagis med bonusbarn?

pepsi max skrev 2007-09-09 21:58:41 följande:
    Jag tycker det är självklart att om man är hemma så ska barnen vara hemma. Tycker inte att man ska gå in i ett förhållande med barn om man inte tänker behandla dom som det vore ens egna. Inte konstigt att det uppstår konfliter mellan bio och bonus barn om de inte behandlas lika. Ha det så bra! //Anna
    Vaddå inte behandla dem som ens egna ? Var har TS sagt att hon inte tänker göra det?

Nu var frågan om bonusen/arna bara får ha 15 timmars omsorg per vecka när bonusföräldern är föräldraledig...

Jag blir lite irriterad när du säger sådär... det kanske är TS första barn och då blir det en väldig stor omställning... hur kände du dig när du fick ditt första barn?

Jag har två bonusar och sedan har vi fått en gemensamt och den äldsta har fått vara full tid hela tiden, den yngre hade jag hemma 1 dag i veckan för att göra det billigare för oss, men sedan fick även hon gå upp i full tid.

Har du några bonusbarn? I så fall hade du dem före du fick ditt första? Om inte så tycker jag faktiskt inte att du kan börja tjafsa om att barnen inte behandlas som egna. 
    Nästa match 19/9 SAIK-Luleå.... Vi är där... Är du?
  • Snuttan79
    pepsi max skrev 2007-10-01 21:38:03 följande:
    Tänk vad lätt det är att uppröra människor bara för att jag skriver vad jag tycker...Självklart måste man se vad som är bäst för sin familj. Och när jag fick mitt första barn valde jag att ha mina 2 bonusar hemma med mig. Sin mamma träffade dom en helg i månaden. Jag tyckte det fungerade jättebra. Och det var mitt val.Ha det så bra allihop och bli inte så lätt upprörda.
    pepsi max skrev 2007-09-09 21:58:41 följande:
    Jag tycker det är självklart att om man är hemma så ska barnen vara hemma. Tycker inte att man ska gå in i ett förhållande med barn om man inte tänker behandla dom som det vore ens egna. Inte konstigt att det uppstår konfliter mellan bio och bonus barn om de inte behandlas lika. Ha det så bra! //Anna
    Jag tycker att man har all rätt att bli upprörd när du skriver som du gör.
    Bara för att man vill att bonusarna går på dagis när man får sitt barn betyder det ju inte att man inte behandlar dem som ens egna.
Svar på tråden dagis med bonusbarn?