• Jaylin

Vad bör man tänka på när man ska köpa båt?

Vi vill köpa båt men är jääätenybörjare.
    Vad bör man tänka på?
    Vi är ute efter en motorbåt med minst 5 kojplatser, typ en Bayliner, 26, 27 el 28 fot.

Hur skaffar man båt- eller marinaplats? Var? Vad kostar det? Försäkringar?

En djungel!!!

• Svar på tråden Vad bör man tänka på när man ska köpa båt?
  • fru kost

Tänk på hur mkt bensin denna motorbåt drar. Och hur mkt den förstör den naturen som ni säkert vill komma ut i....

• Jaylin

Fru Kost:
    jovars, vi tänker på det. Vi har en biogasbil som släpper ut 0 koldioxid och lever mycket miljövänligt.

Tyvärr går det inte att leva utan att på något sätt bidra till miljöförstöring, men vi gör vad vi kan.

• fru kost

segelbåtar är ett miljövänligt alternativ

Jaylin skrev 2007-08-16 13:08:27 följande:
    Fru Kost:jovars, vi tänker på det. Vi har en biogasbil som släpper ut 0 koldioxid och lever mycket miljövänligt. Tyvärr går det inte att leva utan att på något sätt bidra till miljöförstöring, men vi gör vad vi kan.
  • gabriella83s mamma

Är det en motorseglare ni funderar på?Det kan ju vara bra att ha motor på båten ifall att vinden mojnar,eller ifall soppan tar slut i motorn,då kan ni använda seglen

• Jaylin

Ingen av oss kan segla och vi är inte så intresserade av det heller.
    Men jag skrev faktiskt detta inlägg för att få råd och tips om båt - inte kritik.
    Eftersom du tydligen har bra koll på miljö kan du istället gärna ge mig tips på hur vi ska vara så miljövänliga som möjligt med vår motorbåt (och med det menar jag inte att den ska ligga i hamnen).

• Jaylin

Japp, vi ska ta skepparutbildning och sånt.
    Nej, vi funderar enbart på motornbåt.

• gabriella83s mamma

Det är inte lätt att undvika kritik här på fl....Man behöver bara stava fel/uttala nåt fel så får man ett mästrande svar på en gång.Men det är så fl funkar tydligen....Jag fick mycket skit när jag berättade om min jägarutbildning (på en tråd) och fick veta vilka djurmördare alla jägare är.
    De stora fanatikerna är de som känner ett tvång att mästra andra hela tiden!
    Gå er båtutbildning och njut av att komma ut på havet!Det är underbart att komma ifrån land.
    Det finns mycket värre miljöbovar än så!

Jaylin skrev 2007-08-16 13:18:10 följande:
    Japp, vi ska ta skepparutbildning och sånt. Nej, vi funderar enbart på motornbåt.
  • gabriella83s mamma

Ingen orsak alls!/Kram på er

Jaylin skrev 2007-08-16 13:50:48 följande:
    Tack Gabriellas mamma!
Svar på tråden Vad bör man tänka på när man ska köpa båt?