• Oneleg Jämtland

Cherry Cola!

Vill ha den tillbaka.... fanns under mitten av 80-talet i Sverige. Finns i USA fortfarande.

www.cherrycoke.se/index.php

När allt du har är en hammare, ser alla problem ut som en spik!
  • Svar på tråden Cherry Cola!
  • CrystalHeart

ÅH! Jag vill ochså ha tillbaka den!!! Fast det var den enda sortens cola min värdfamilj i USA INTE hade hemma, så dracks det ett antal litrar under mitt år där Fast jag vill ännu hellre få hit Mountain Dew....MmmmmmmMUMMA!

• Oneleg Jämtland
    CrystalHeart skrev 2007-08-17 04:59:46 följande:
    ÅH! Jag vill ochså ha tillbaka den!!! Fast det var den enda sortens cola min värdfamilj i USA INTE hade hemma, så dracks det ett antal litrar under mitt år där Fast jag vill ännu hellre få hit Mountain Dew....MmmmmmmMUMMA!
    Konstigt att inte Mountain Dew finns här, det är ju en helt egen smak.. Cherry Cola är ju en variant på Cola.
    När allt du har är en hammare, ser alla problem ut som en spik!
  • CrystalHeart

Mountain Dew fanns ett tag i typ Hemköps "USA-hylla"... Men den var snordyr och sen försvann både den och hyllan

Finns ju andra varianter på Cola som inte heller finns här, men vi svenskar är väl för "tråkiga" så det säljs väl inte tillräckligt av udda smaker.

• Silverkatten06

Cherry Coke är verkligen inte gott, men det finns att få tag på här hemma. Min lokala ICA har en "internationell sektion" och på USA-hyllan finns cherry coke.

Du kan ju alltid fråga din lokala butik om de kan tänka sig att ta in det?

• Singoalla07
    LAMadde skrev 2007-08-16 22:31:40 följande:
    Även fast jag bott i USA ett bra tag nu kommer jag aldrig vänja mig vid Cherry, Vanilla eller Starberry Coke. Yuck yuck yuck
    den där vanilj är ju skit äckligt bläää
  • Nuno
    Singoalla07 skrev 2007-08-17 17:00:28 följande:
    den där vanilj är ju skit äckligt bläää
    Nä jag gillar vanilj!!! Cherry Coke vet jag inte för den har jag inte druckit. Men jag gillar Dr Pepper.
  • Kofttanten

Nä, jag menade Dr Pepper. Fast vad jenka smakar egenrligen vet jag ionte men inte är det körsbär i alla fall. Lite som björnklister. Jag har väl konstih´ga smaklöka

• Silverkatten06
    Kofttanten skrev 2007-08-18 22:05:15 följande:
    Nä, jag menade Dr Pepper. Fast vad jenka smakar egenrligen vet jag ionte men inte är det körsbär i alla fall. Lite som björnklister. Jag har väl konstih´ga smaklöka
    I så fall har jag det också, Dr Pepper smakar exakt som björnklister luktar!
  • prickelina
    Kofttanten skrev 2007-08-16 22:00:58 följande:
    Nä, Dr Pepper smakar ju Jenka (tuggummit om ni minns)
    nä det är Root beer....

http://www.grays.se/ kan man köpa Mountain Dew och Mountain Dew Code Red.
Svar på tråden Cherry Cola!