• Lantani

Vad tycker ni om mitt badrum?

Behöver lite tips på vad jag kan göra med mitt badrum. tycker att golvet är så förbannat fult och äckligt, men inget hyresvärden gör något åt. golv brunnen är otroligt rostig, men den hoppas jag de fixar och då måste de nog fixa golvet också skulle jag tro.

Bor i hyresrätt.
    Vill gärna ha lite tips på förvaring då det enda förvaringen vi har till badrumssaker är det skåpet ovanför vasken (som vi själva satt dit, satt ett som var dubbelt så litet innan). Så hur kan man fixa med mer förvaring på toaletten?

Tacksam för kommentarer och tips.

• Svar på tråden Vad tycker ni om mitt badrum?
  • cicci85

byt slang och munstycke till duschen, sätt upp en hylla till schampoo och byt draperi.
    En större matta på golvet så det inte syns så mycket.
    Och det finns som en penna typ man kan måla i fogarna så det ser vitt ut.

• Lantani

det där med pennan lät intressant. hade ju varit en roligt ide. slippa det fula

• fanny20

det finns ju skåp att sätta under handfatet och hyllor man kan ställa över toaletten.
    sen såg jag på nått inredningsprogram att de la in nån form av golv över det befintliga, blev riktigt snyggt men det blir ju lite högre så man slog nästan hakan i knäna när man satt på toa. Det var nån typ av trägolv som var fyrkantiga och som man bara klicka ihop.

• Lantani

okej. det där med hyller över toaletten har jag inte haft en tanke på. kan man ha vanliga trähyllor även på toaletten? typ från ikea eller något då?

hade ju varit bra om man kunde ställa lite schampo och sånt som man ska använda när det man har tagit slut.

• cicci85

men innan du sätter upp hyllor och borrar i väggen, kolla med hyservärden att det är okey, är nämligen lite speciellt i badrum!

• fanny20

om ni inte vill göra skruvhål i väggen så finns det ställningar som står på golvet men hyllorna är över toaletten. men visst går det att kolla Ikea de har säker massor av saker ni kan ha i badrummet.

• Lantani

vet ni var sådana hyllor finns? alltså de som står på golvet men hyllorna är över toaletten?

• Lantani

hittade hylla som man kan ställa över toaletten men den är lite för bred. är precis 60 cm från väggen till väggskåpet och denna hyllan var 60 cm.

• skåne tjej

Trist med snåla hyrevärdar!
    Om det vore min lägenhet så hade jag bytt badkarsfronten, lagt en matta eller "trätrallar" på golvet som man t.ex även kan lägga ute på balkongen.
    Satt ett litet skåp under handfatet för att dölja rören.
    nytt fräscht duschdraperi och nya handdukar i samma stil.

• Lantani

ja, och sedan har vi bott här i 3 månader nu och de har fortfarande inte ringt och sagt när de ska byta golvet i hallen och i köket.

Svar på tråden Vad tycker ni om mitt badrum?