Rostbiff
Hur är det med rostbiff? Kan man äta det när man är gravid? Tänker på att det kanske inte tillagas i så hög temperatur.
Går tjälknöl bra att äta?
Hur är det med rostbiff? Kan man äta det när man är gravid? Tänker på att det kanske inte tillagas i så hög temperatur.
Går tjälknöl bra att äta?
min svägerska åt både rostbiff och tjärlknöl när hon va gravid. Men hon fick tillaga det så köttet inte var rött eller rosa, måste vara ordentligt genomstekt.
Hur är det me räkor då kan man äta de??
baby87
jag tror min svägerska åt både räkor o kräftor när hon va gravid, men hon åt inga mängder, utan ett par stycken bara...hon kan själv reagera på räkor/kräftor så hon ville inte äta för mkt..
Man kan äta rostbiff men du behöver inte ta bitar som är helt rosa kanske.
Men tillagas rostbiff i tillräcklig hög temperatur för att ta död på ev. bakterier?
Ja, men ta som sagt inte de rosa bitarna.
Det kan jag inte svara på. Kolla www.slv.se och se om du hittar info. Jag har i alla fall ätit rostbiff utan oro.
Enligt min BM får man bara äta rostbiff om man köper den ur delikatessdisken, d v s får den skivad direkt, och sedan äter samma dag. Man ska inte köpa färdigpackad, skivad rostbiff. Det har nåt med bakterier i vakuumförpackningar att göra. Däremot kan man köpa i bit. Kom ihåg att köttet ska vara helt brunt - d v s inget rött eller rosa.
Jag brukar vara rätt kinkig i vanliga fall och äter helst inga rosa bitar. Tycker inte att det är mer torrt att äta - men det är ju en smaksak.
Hej!
Pratade med min läkare om det här om dagen,hon rekomenderadet INTE
Fröken mars skrev 2007-08-17 12:20:58 följande: