• soetis

ni med lätta förlossningar

med första barnet, har ni berättelser? är RÄDD för födseln, vill redan nu bromsa tiden så att den lilla stannar där inne. rädd för det alla säger, man spricker och det gör så helvettiskt ont och man får vara på sjukhuset i 36 timmar för att det tar så lång tid.

hur var eran LÄTTA förlossning med första barnet ?

• Svar på tråden ni med lätta förlossningar
  • soetis

jag försöker ställa mig in på det värsta som kan hända, men vad är egentligen det värsta?
    vill bara se att UNDER kan ske, att det kan gå lätt till.
    det visar ju ni, att det går bra.. är så rädd att behöva ligga där och försöka krysta ut nåntign i oerhört långt tid och sen behöva sys ihop med jääättemånga stygn för att hela underlivet har totalförstörts.

jag vill ha en lätt förlossning, annars kan bebisen likagärna stanna inne känns det som.

• soetis

åååh ! alla vekar ha haft lätta och snabba förlossningar.. vill också ha det så.. men vi får väll se vad ödet har för planer åt mej..

• soetis

haha 10 december, ganska långt kvar men tiden går faktiskt snabbt! rätt vare är så kanske det är dags.

• soetis

det är ju faktiskt många som har "lätta" förlossningar..
    igår var jag hos BM och medans jag väntade blädrade jag lite i en tidning..

"kvinnokroppen än faktiskt skapad för att kunna föda barn"
    då slog det mig att det är ju helt sant, man dör inte av det och om det vore så hemskt så skulle inte så många kvinnor ha såå många barn idag.

• soetis

har fått höra att medans huvudet är där ute måste manv änta på nästa krystvärk, och då känns det rätt ut som om nån står med en såg rakt igenom hela öppningen och sågar för fulla muggar. hon som berättade hade även EDA. så jag blir lite scary :/

• soetis

okej, har börjat komma in på lite lättare tankar nu för tiden, försöker bara tänka på dom positiva sakerna nu.
    det är ju ändå värt all smärta i världen!

• soetis

för som jag är så ska jag alltid simma mot strömmen, alla tycker bäst om krystningsvärkarna.. jag skulle hellre gå med dom där riktiga värkarna som är jättestarka i flera dagar än att krysta ut bebisen.

• soetis

ååh va skönt att höra :)
    ni som skrivit i den här tråden är verkligen underbara, nu kanske jag vågar föda alla mina barn som jag önskat, vill ha måånga barn! ett helt fotbollslag :P

Svar på tråden ni med lätta förlossningar