• Anonym

Kan man anmäla rattfyllerist anonymt?

Nu har mins våger gott förlångt han kör rattfull, han har gjort detta innan och blev av med körkortet nu har idioten börjat göra det igen.
    Jävla skit stövel om det skulle ske en olycka så hoppas jag på att han bara skadar sig själv.

• Svar på tråden Kan man anmäla rattfyllerist anonymt?
  • Anonym

ring polisen o säg som det är...du kan vara anonym

• Beanie

Det värsta jag vet är rattfyllerister! Jag hade utan tvekan anmält hur nära vän/släkting det än hade vart. Jag vill inte att min son eller nån annan ska bli ihjälkörd av en idiot.

• Anonym (fy17)

Man kan säkert anmäla anonymt - varför skulle man inte kunna göra det?
    Jag vet en tjej vars son dog i en olycka med alkohol inblandat för ca 2 år sedan. (Mopedkrasch - alla som var med i kraschen var alkoholpåverkade.) Nu har hennes pappa (alltså killens morfar) åkt fast för rattfylla och blivit av med körkortet. Jag fattar inte hur man kan göra något så dumt som att köra bil med alkohol i kroppen. Och när ens barnbarn dessutom dött i en olycka som orsakades av alkohol!!!

• Anonym

Ja det ska jag göra, kan man tipsa på vart han kör mm? För jag vet var han kör speciellt till jobb.
    Idioten kan sitta och hälla i sig 5 eller fler starköl för att sedan köra till puben.
    Min syster kan inte stoppa honom vör då blir han vålsdam, åh vad jag har lust att gå dit och banka in vätt i skallen!

• Anonym (polisanst.)

Det blir ingen anmälan, utan man larmar ut registreringsnumret på det fordon personen kör.

• Anonym (fy17)
    Anonym (polisanst.) skrev 2007-08-17 19:15:12 följande:
    Det blir ingen anmälan, utan man larmar ut registreringsnumret på det fordon personen kör.
    ...vilket förhoppningsvis gör att nöten åker fast...
  • Anonym

Okej men kan man säga namn och var de bor? För jag kan inte registreringsnummret. Jag kan visserligen kolla upp det lätt. Jag är så sur och arg så jag vet inte var jag ska ta vägen!

• Severus

Min ena dotters bästa väns styvpappa har ofta kört rattfull.
    Blivit av med körkortet med för den delen.
    En gång körde han med sin traktor och hade skopan uppe och rev ner teleledningen så alla i området fick icke-fungerande telefon.

När min man skulle lämna dottern där en morgon för att leka med sin kompis, satt styvisen vid köksbordet med en öl i handen. Bra frukost, och jag skiter i om det är folkpiss eller starköl, för det säger allt om en person sitter och börjar dagen med alkohol.

• Anonym (polisanst.)
    Anonym skrev 2007-08-17 19:20:18 följande:
    Okej men kan man säga namn och var de bor? För jag kan inte registreringsnummret. Jag kan visserligen kolla upp det lätt. Jag är så sur och arg så jag vet inte var jag ska ta vägen!

Polisen kan också kolla upp perosnnumret åt dig. Till saken hör sedan om perosnen äger ett fordon och att det är det fordonet han kör,

Sitter personen inte i ett fordon och kör så kan inte polisen gripa personen för rattfylleri. Eller om det är uppenbart att personen har kört eller ska köra.

De kan inte åka och gripa personen i hemmet

• Anonym

Nä i hemmet förstår jag att han inte kan bli gripen, han har sin bil i jobbet och ärligt så tror jag inte han är nykter ens då. Han står även på den bilen och vad jag vet så har han bara den. Nä jag ska ringa dit i morgon och hoppas de håller utkik det bästa är att hans jobb är framför polishuset

• Anonym (polisanst.)
    Anonym skrev 2007-08-17 19:24:57 följande:
    Nä i hemmet förstår jag att han inte kan bli gripen, han har sin bil i jobbet och ärligt så tror jag inte han är nykter ens då. Han står även på den bilen och vad jag vet så har han bara den. Nä jag ska ringa dit i morgon och hoppas de håller utkik det bästa är att hans jobb är framför polishuset
    Fast de larmar inte ut bilen om han inte är ute på rull. Du ska ringa när du vet att han kör. De kommer inte sitta utanför hans arbetsplats och vänta och se om han kommer köra full.
  • Anonym (offer)

jag tycker absolut att du ska anmäla honom ta och ring någon gång när du vet att han kör och tala om det för polisen vart han då är.. jag har ju vart offer för en rattfyllerist. jag var på puben med några kompisar och en kille var med dom och han sa att han var nykter och skulle vara chafför så vi skulle ringa honom när vi ville hem så vi ringde och han kom utanför puben och vi ranglade in i baksätet sen märker jag att han har drukit och ber han stanna bilen för jag vill kliva av och han blir asförbannad och ökar farten och säger att han ska skrämma oss så han kör i ca 100 blås in på fel sida av en rondell..(i vintern) som tur är så finns det inga bilar i närheten men han tappar kontrollen då bilen får sladd och snurrar först 2 ggr sen voltar bilen rakt på en lyktstolpe för att sedan åka ner för en rätt brant backe för att slutligen ställa nosen av bilen rakt ner på ett järde så hela motor och allt förflyttades inåt.. så bildörrarna ej gick att öppna vi var tvugna att slå ut rutorna för att komma ut.. så för fasiken ring polisen innan någon eller några gör sig riktigt illa..//ME

Svar på tråden Kan man anmäla rattfyllerist anonymt?