• Egoo

Hur tidigt kom din bebis?

Jag vill gärna höra om er som fått bebisar tidigt? Nu menar inte jag dom som fick en vecka för tidigt eller så. Utan under v 30? De som verkligen räknas som prematura? har du lust att dela med dig varför bebben kom så tidigt? Och hu allt gick?

• Svar på tråden Hur tidigt kom din bebis?
  • Långbenopluto

Min son föddes i vecka 29+6 den 13 juli 2006 och vägde 1130 gram och var 39 cm lång.

Han kom med akut kejsarsnitt för att jag fick havandeskapsförgiftning...

Vi låg 7 veckor på prematuren och allt har gått bra

Finns bilder i mitt galleri om du vill kika

Mamma till Marcus och Isak
  • Proletariatet

Vår dotter Tyra föddes i v.24+1 och hela historien går att läsa i min blogg (kommer ändå bara glömma saker om jag skriver allt här).

• Naimiez

W kom i 31+2 för 3½ år sedan. Hon är idag två språkig och tidig i utvecklingen. Vi var kvar på Neo i 6½ vecka men under den tiden och efteråt var det endast för att hålla värmen och kunna lära sig äta....

• Naimiez

Åh glömde.

På grund av havandeskapsförgiftning. Hon vägde 1225g och var 38 cm....

• Egoo

skönt att allt gått bra :)

Tines skrev 2007-08-17 21:41:51 följande:
    Min son föddes i vecka 29+6 den 13 juli 2006 och vägde 1130 gram och var 39 cm lång.Han kom med akut kejsarsnitt för att jag fick havandeskapsförgiftning...Vi låg 7 veckor på prematuren och allt har gått bra Finns bilder i mitt galleri om du vill kika
  • Egoo

Guu vad tidigt.. mkt som inte va färdigt med henne då? fick hon hjälp med andning? matning? osv?

morotsstavar skrev 2007-08-17 21:42:28 följande:
    Vår dotter Tyra föddes i v.24+1 och hela historien går att läsa i min blogg (kommer ändå bara glömma saker om jag skriver allt här).
  • Proletariatet

Ja, rubbet. Matades med sond, andningshjälp via respirator i 7,5 veckor, sen cpap dryga 5 veckor efter det bara extra syrgas.
    opererade ductus som inte slutit sig, laseropererat båda ögonen.
    Bilder finns i mitt galleri under "starka bilder".

• Egoo

men gud stackars liten. Hur klarade hon allt? en liten kämpe.

morotsstavar skrev 2007-08-17 22:01:13 följande:
    Ja, rubbet. Matades med sond, andningshjälp via respirator i 7,5 veckor, sen cpap dryga 5 veckor efter det bara extra syrgas.opererade ductus som inte slutit sig, laseropererat båda ögonen.Bilder finns i mitt galleri under "starka bilder".
  • Proletariatet

Ja det man måste klara klarar man antar jag. Turerna har varit många och långa, men jag skulle göra om det tiotusenfalt för att få komma dit vi är idag
    Jag har lärt mig att uppskatta småsaker och ser livet ur en ny infallsvinkel.

• Grüth

Min son föddes i vecka 24+3 den 26 juni 2007 och vägde 845 gram och var 31,5 cm lång.

Han kom med akut kejsarsnitt för min moderkaka lossnade.

just nu är han 32 fullgångna veckor. ligger fortfarande kvar neontalavdelningen. och kommer nog göra de ett tag framöver eftersom han inte klara av att andas själv.

Svar på tråden Hur tidigt kom din bebis?